فوربس ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن دو کشتی عربستان سعودی در تنگه باب الندب می‌نویسد: با توجه به حوادث اخیر به نظر می‌رسد که حملات حوثی‌ها(انصارالله) به منافع اقتصادی عربستان و امارات افزایش یافته و در حالی که مقامات عربستان برخی از این حوادث را تکذیب می‌کنند، اما برخی دیگر از آن‌ها تأیید شده‌اند.

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به حمله پهپاد «صماد-۳» به فرودگاه ابوظبی آمده است: در پی این حمله در پرواز‌های این فرودگاه اختلال ایجاد شد، مقامات امارات این حمله را تکذیب کردند با این وجود فرودگاه ابوظبی با انتشار توییتی اعلام کرد که حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر روز پنجشنبه حادثه‌ای مربوط به یک خودرو در فرودگاه روی داده است.

این مجله آمریکایی می‌نویسد: یک روز پیش از حمله ادعایی به فرودگاه ابوظبی، عربستان سعودی اعلام کرد که دو نفت‌کش این کشور در تنگه باب‌المندب هدف قرار گرفته‌اند که در پی این حمله عربستان عبور تمامی محموله‌های نفتی خود از طریق این تنگه را متوقف کرد، تنگه‌ای بسیار مهم در تجارت بین‌المللی نفت.

فوربس در بخش دیگری ضمن اشاره به حمله ۱۸ جولای انصارالله به تأسیسات شرکت نفتی آرامکو عربستان نوشت: در آن زمان مقامات این شرکت نفتی تنها به این مطلب اذعان کردند که در بخشی از تأسیسات به دلیل حادثه عملیاتی، آتش‌سوزی روی داده است.

در ادامه این گزارش به حملات نیرو‌های یمنی به مواضعی در داخل عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ و نیز حمله به تأسیسات هسته‌ای امارات اشاره شده و آمده است: مقامات عربستان سعودی ادعا می‌کنند دفاع موشکی آن‌ها شامل سامانه پدافند آمریکایی پاتریوت در محافظت از قلمرو آن‌ها موفق بوده، اما گزارش‌هایی درباره تلفات ناشی از انفجار وجود داشته است.

این مجله آمریکایی افزود: اخیرا شرکت «درون شیلد» استرالیا گزارش داده که سفارشی برای ۷۰ سلاح ضد پهپادی به ارزش ۳.۲ میلیون دلار از سوی یکی از کشور‌های خاورمیانه دریافت کرده است.

بر اساس اعلام فوربس این شرکت استرالیایی نامی از کشور نبرده، اما آن را از متحدان کشور‌های غربی توصیف کرده و گفته است که سفارش‌های بیشتری نیز در راه است.

فوربس در پایان گزارش خود می‌نویسد: علاوه بر این یک هیأت اماراتی اوایل ماه جولای از چندین شرکت سازنده سلاح‌های ضد پهپادی در فرانسه و فنلاند دیدار کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.