الحیاة گزارش داد، مسکو قبل از آغاز این مذاکرات که برای اولین بار در سوچی برگزار می‌شود، کمپین منطقه‌ای و بین‌المللی را برای بازگشت آوارگان به مناطق تحت سیطره نظام سوریه به راه انداخته است.

مسکو بعد از پیشروی گسترده نظام سوریه در اطراف دمشق و جنوب غرب کشور، برای به تأخیر انداختن پرونده کمیته قانون اساسی و متمرکز شدن بر مسائل انسانی تلاش می‌کند؛ اقدامی که منابع می‌گویند با هدف تشویق کشورهای منطقه و غربی به تعامل با نظام برای دادن مشروعیت و تشویق اروپا به مشارکت در بازسازی سوریه است.

اما منابع روسی هشدار دادند که ممکن است اختلافات با ترکیه در صورت پافشاری نظام بر حل نظامی در استان ادلب به روند آستانه پایان دهد. روسیه برای ایجاد نقشه راه مناسب برای نظام سوریه، ترکیه و ایرانی‌ها جهت حل و فصل پرونده ادلب تلاش می‌کند که شامل پایان خطر تروریسم، تأمین مسیرهای ارتباطی با حلب و کاهش قدرت شورشیان است.

به گفته ناظران، روسیه منتظر راهکاری سخت است و می‌خواهد از پیروزی‌های نظامی‌اش در حل سیاسی سوریه استفاده کند تا توازنات منطقه‌ای حفظ شود. روسیه می‌خواهد اموال و تکنولوژی‌های غربی برای بازسازی سوریه به این کشور سرازیر شوند، در مقابل اروپا لغو تحریم‌ها علیه نظام سوریه را به آغاز گذار سیاسی جدی منوط کرده است.

از سوی دیگر بعد از سفر هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک به دمشق، یکی از رهبران این شورا ابراز امیدواری کرد که این سفر افقی برای حل سیاسی بحران باشد.

وی گفت که نتایج مذاکرات با دمشق ظرف چند روز آینده در زمینه‌های بهداشت، آموزش، امنیت و مبارزه با تروریسم آشکار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.