هنیه از سران کشورهای عرب خواسته تا با تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله یهودی سازی شهر قدس، تعرض به مسجد الاقصی و محاصره غزه مقابله کنند.

فلسطین الیوم اضافه کرد که هنیه با ارسال پیام هایی به شیخ صباح احمد الصباح و محمد ششم شاه مغرب از آنها و دیگر کشورهای عربی - اسلامی خواست ضمن محکومیت مصوبه نژاد پرستانه تشکیل کشور یهود، مانع اجرای آن شوند. 

وی در این پیام ها از امیر کویت و شاه مغرب خواست مانند سد محکمی از اجرای مصوبه تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی ممانعت به عمل آورند. 

هنیه مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی با عنوان کشور یهود را نقض آشکار حقوق مردم فلسطین در خاک خود، چالش پیش روی ملت های عربی - اسلامی و همه آزادگان جهان و نقض صریح قوانین سازمان ملل در خصوص حق بازگشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس دانست. 

وی با تاکید بر تشکیل جبهه ای متشکل از همه کشورها برای مقابله با جانبداری آشکار دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی، خواستار پایان دادن به نادیده گرفتن قوانین بین المللی در ارتباط با ملت فلسطین شد. 

وی از کشورهای عربی و اسلامی و جامعه جهانی خواست که برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی تلاش و تصمیماتی بازدارنده اتخاذ کنند.

** واکنش جنبش جهاد اسلامی به مصوبه نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی 

یوسف الحساینه از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز دیروز گفت که قانون کشور یهود که در 'کنست' رژیم صهیونیستی تصویب شد، سرشار از نژادپرستی و تنفر است.

وی افزود: این مصوبه ثابت می کند که دیگر شکی نیست که رژیم صهیونیستی به راه خود برای از بین بردن موجودیت فلسطین در سرزمین های اشغالی سال 1948 میلادی ادامه خواهد داد، کما اینکه این مصوبه زمینه سازی برای مصادره بخش های بیشتری از کرانه باختری و الحاق آن به شهرک های صهیونیست نشین است.

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین گفت: در صورت اجرای این مصوبه، ما وارد مرحله جدیدی از کوچاندن اجباری هموطنان فلسطینی خود در قدس و داخل سرزمین های اشغالی خواهیم شد و مقابله با این طرح جنایتکارانه و خطرناک نیاز به یکپارچه شدن تلاش های ملی و منطقه ای دارد.

الحساینه، این مصوبه را از جمله خطرناک ترین قوانینی دانست که کنست رژیم صهیونیستی طی سالیان اخیر آن را به تصویب رسانده است، زیرا این مصوبه نژادپرستانه به برتری یهود و اعطای امتیازات بیشتر به آن ها در سرزمینهای اشغالی کمک می کند و این در حالی است که اعراب که صاحبان حقیقی فلسطین هستند، شهروند درجه 2 تلقی می شوند.

** راه پیمایی جمعه آینده: جمعه زندگی ، آزادی و مخالفت با محاصره 

شورای ملی راه پیمایی بازگشت و رفع محاصره غزه پس از گذشت 100 روز از راه پیمایی در مرزهای نوار غزه با صدور بیانیه ای، با تاکید بر تداوم آن جهت تحقق حق بازگشت فلسطینیان اعلام کرد که نام راه پیمایی هفته بعد 'جمعه زندگی، آزادی، مخالفت با محاصره و وفاداری به شهدای قدس' است. 

این بیانیه خواستار مشارکت همگانی فلسطینی ها در دفاع از مسجد الاقصی، 'قبه الصخره' و مخالفت با طرح های آمریکایی از جمله معامله قرن شد. 

شورای مذکور از سازمان ملل خواست مانع اجرای سیاست های رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و تبعیض نژادی علیه فلسطینیان شود. 

** دستگیری ۵ نوجوان در صحن های مسجد الاقصی 

باشگاه اسیران فلسطینیدیشب اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی 5 نوجوان فلسطینی را پس از بازجویی دستگیر کردند. 

'اشرف القدره' سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز صبح امروز از شهادت یک نوجوان 17 ساله اهل 'رفح' بر اثر اصابت گلوله صهیونیست ها در نوار غزه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که این نوجوان دیروز در راه پیمایی بازگشت در مرز شرقی رفح بر اثر اصابت گلوله به سینه اش به شدت زخمی شده بود که امروز شهید شد. بدین ترتیب شمار کشته های راه پیمایی دیروز در نوار غزه به 3 تن افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای راه پیمایی بازگشت را 155 تن و زخمی ها را 17 هزار و 100 نفر اعلام کرده است .

** حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به روستایی در رام الله 

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز با حمله به روستایی در شمال شهر 'رام الله' اقدام به بازرسی خانه به خانه و سرقت اموال و دستگیری شماری ساکنان این روستا کردند. 

شاهدان عینی گفتند که دهها نظامی صهیونیست با حمله به خانه فلسطینیان و تخریب اثاثیه آنها، اقدام به سرقت مبالغ زیای پول کرده و شماری از اهالی روستا را دستگیر و با خود بردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.