"یواسآ تودی" در یک بررسی به موضوع مرگ و میرهای قابل پیشگیری مادران و آسیب‌هایی که به دلیل خدمات ضعیف مراقبتی در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، پرداخته است.

اکثریت زنان در آمریکا باید در شرایط ایمن وضع حمل کنند اما آمارهای موجود نشان دهنده افزایش قابل توجه زنانی است که اغلب به دلیل غفلت و سهل انگاری در بیمارستان‌ها فوت کرده یا دچار آسیب می‌شوند.

در گزارشی که سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد آمده است نرخ مرگ و میر مادران در زمان وضع حمل یا مدت کوتاهی پس از زایمان در آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ افزایش ۲۷ درصدی داشته است. در تحقیقات اخیر که در بازه زمانی چهار ساله انجام گرفته مشخص شد هر سال بیش از ۵۰ هزار مادر در زمان وضع حمل یا پس از آن دچار آسیب شده و حدود ۷۰۰ مادر جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان معتقدند حدود ۵۰ درصد از مرگ و میرهای زنان که بر اثر عوامل مرتبط با وضع حمل اتفاق افتاده در صورتیکه خدمات درمانی بهتری ارائه شود قابل پیشگیری است. همچنین این موضوع تعجب آور است زیرا آمریکا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و در آن بودجه زیادی به مراقبت‌های درمانی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، در این گزارش آمده است خونریزی شدید و فشار خون بالا از شایع‌ترین دلایل آسیب دیدگی و مرگ و میرهای مرتبط با وضع حمل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.