ساعتی پیش یک زن در حالی که با ریختن بنزین روی خود در مقابل سفارت آمریکا در پکن قصد خودسوزی داشت، دستگیر شد.

این در شرایطی است که ظهر امروز نیز یک مرد ۲۶ ساله با نام خانوادگی &#۳۹;جیانگ&#۳۹; قصد داشت یک بمب را به داخل سفارت پرتاب کند اما قبل از برخورد بمب با حصار سفارت، منفجر و باعث انفجار مهیبی شد.

هنوز معلوم نیست که این دو حادثه در یک روز و به فاصله کمی از یکدیگر با هم ارتباط داشته باشند اما جانگ لیان ۳۰ ساله که در امور صدور روادید فعالیت می کند ، شاهد تلاش این زن برای خودسوزی بوده است.

او در مقابل سفارت آمریکا به خبرنگاران حاضر از جمله خبرنگار ایرنا که برای تهیه گزارش میدانی در آنجا حضور یافته بود گفت در مقابل سفارت آمریکا در پکن برای تحویل مدارک صدور روادید برای برخی از مشتریانش ایستاده بود که متوجه شد زنی که پشت سرش ایستاده در حال ریختن بنزین روی خود است.

او افزود بلافاصله پس از این رویداد، این زن از سوی دو مامور پلیس مخفی چین دستگیر شد و یکی از ماموران نزدیک به محل نیز فورا وسایل اطفای حریق را در اختیار ماموران دیگر قرار داد.

این زن نزدیک به ۴۰ ساله در حالی که روی دستانش عباراتی را به زبان چینی با معنای شماتت و شکایت حک کرده بود، قصد خودسوزی داشته و اکنون پلیس در حال بازجویی از وی است.

این حوادث پی در پی در مقابل بنای دیپلماتیک آمریکا در پکن و بخصوص صدای مهیب انفجار و دود غلیظ سیاهی که از آن به هوا خواست باعث هراس عمومی در میان ساکنان اطراف این منطقه شده و وبسایت های چینی اخبار گسترده ای در این خصوص منتشر کرده اند.

مردی که امروز قصد داشت بمب را به داخل سفارت پرتاب کند و از ناحیه دست زخمی شده و به تحت تدابیر امنیتی به بیمارستان فرستاده شده اهل ناحیه تونگ لیایو منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب چین بوده و هنوز از انگیزه وی و احتمال ارتباطش با زنی که قصد خودسوزی داشته است، اطلاعی در دست نیست.

سفارت آمریکا به رغم بروز این رویدادها کوتاه مدتی پس از حضور پلیس و کنترل امنیت منطقه کار صدور روادید را از سرگرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.