هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس را برای سال سوم به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به صحن علنی پیشنهاد داد و با ۱۷۸ رای نمایندگان به عنوان رییس انتخاب شد.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با اعلام نامزدی داوود محمدی توسط هیات رییسه مجلس و معرفی وی به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، گفت: تشخیص هیات رییسه مجلس برای سال اول و دوم معرفی دو نفر به عنوان نامزدهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ بود اما در سال سوم تشخیص هیات رییسه این بود یک نفر را به عنوان نامزد ریاست به صحن علنی معرفی کند.

وی، سپس داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس را به عنوان تنها گزینه نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به صحن علنی مجلس معرفی و دستور توزیع برگه‌های رای بین نمایندگان را صادر کرد.

نمایندگان با ۱۷۸ رای موافق از مجموع ۲۲۰ نماینده، داوود محمدی را به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس در سال سوم انتخاب کردند.

اعتراض پارسایی به انتخاب رییس کمیسیون اصل ۹۰

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی نسبت به رویه رییس و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای انتخاب رییس این کمیسیون در سال سوم اعتراض کرد.

بهرام پارسایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۴۸ آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: رویه مجلس برای انتخاب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دو سال گذشته معرفی دو نامزد به صحن علنی بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.