دکتر غلامرضا اصغری در مراسم جشن بلوغ فناوری و خروج ۱۳ داروی نوترکیب حوزه زیست فناوری از مرحله شتابدهی و تولید نیمه صنعتی یک شتابدهنده با اشاره به ضرورت باور به توانمندی تولیدکننده داخلی در تامین کالاهای مورد نیاز به خصوص در حوزه سلامت عنوان کرد: یک باور عمومی نادرست جامعه، برتر بودن کالای خارجی نسبت به نمونه داخلی است و باید یک تغییر عمده در این نگرش صورت گیرد.  

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی افزود: این اصلاح نگرش با تولید کیفی و مرغوب در کنار تضمین از سوی تولیدکننده صورت می‌گیرد و خوشبختانه اتفاقی که امروز در این شتاب دهنده زیست فناوری افتاده، تا حدود زیادی دغدغه اطمینان به محصولات تولیدی در حوزه سلامت و دارو را برطرف کرده است.  

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را موظف می‌داند در روزهای آینده که شرایط واردات و تامین قدری پیچیده‌تر می‌شود از شرکت‌هایی که روی پای خود ایستاده‌اند و تولیدات آن‌ها کشور را در خودکفایی یاری می‌کند، حمایت کند.  

حسین وطن‌پور - دبیر شورای عالی فن آوری‌های سلامت، هدف‌گذاری کشور در حوزه زیست فناوری را مطلوب و راهبردی ارزیابی کرد و افزود: در حوزه آموزش و علوم پایه برنامه‌ریزی خوبی داشته‌ایم و فارغ‌التحصیلان با رتبه‌های بالا آماده فعالیت در زیست بوم نوآوری کشور هستند.  

وی ادامه داد: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است تا شرکت‌های دانش بنیان دارویی و سلامت در تعامل با معاونت علمی و فناوری حمایت شوند.  

وطن‌پور به سهم قابل توجه شرکت‌های دارویی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ۳۳ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که از این میان ۲۵ درصد در حوزه زیست فناوری فعالند. همچنین ۵۵ درصد از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت اختصاص یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.