برنی سندرز، از سناتورهای دموکرات مستقل ایالت ورمونت در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گاها از اظهارات خودش عقب‌نشینی می‌کند.

او همچنین تاکید کرد که "قطعا از رفتار ترامپ در هلسینکی، جایی که او به مردم آمریکا خیانت کرد، خشمگین شده‌ام."

این سناتور گفت اظهارنظرهای ترامپ درباره مداخله انتخاباتی روسیه باعث شده تا او باور کند "رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌فهمد که روسیه چه کرده است؛ نه با روابط ما و نه با حملات سایبری علیه تمام زیرساخت‌های ما."

سندرز گفت: یا ترامپ نمی‌فهمد یا شاید روسیه از او اخاذی می‌کند چون ممکن است آنها اطلاعات مخربی علیه او داشته باشند یا شاید شما رئیس‌جمهوری هستید که چندان اقتدار بالایی ندارید و شاید او دولتی را که پوتین در روسیه دارد مورد ستایش قرار می‌دهد.

 سندرز اولین منتقد رئیس‌جمهوری آمریکا نیست که تاکید دارد روس‌ها اطلاعاتی علیه ترامپ دارند. این تئوری حتی پیش از انتخابات هم مطرح بود و بخشی از آن از تحقیقات "کریستوفر استیل" نشات می‌گیرد که درآن ادعاهایی علیه ارتباط ترامپ با روسیه مطرح شد.

 سندرز ادامه داد: معتقدم تمام اینها مایه شرمساری و لطمه به مردم آمریکاست و ما باید اطمینان حاصل کنیم که روس‌ها دوباره نه در انتخابات‌های ما و نه در سایر جنبه های زندگی ما دخالت نمی‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک اخیر با رهبر روسیه در فنلاند به شدت جانب پوتین را گرفت که تاکید داشت کشورش در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله نداشته است. همین امر انتقادات بسیاری را روانه او کرد. او یک روز پس از آن تلاش کرد تا اظهاراتش را تصحیح کند و به خبرنگاران گفت که اشتباه سخن گفته و نتایج جامعه اطلاعاتی آمریکا علیه مداخله روس‌ها در انتخابات را قبول دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.