حسن نیک‌نهاد شنبه ۳۰ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: داروی اغلب شرکت‌های تولیدی ایران از سلامت کافی برخودار بوده و با توجه به اطلاع رسانی به داروخانه‌های سطح کشور، موارد ناسالم در حال جمع‌آوری است‌.

نیک‌نهاد با اشاره به بررسی ۱۷ شرکت داخلی تولیدکننده این دارو، از بررسی دقیق و فوری محصول «والزارتان» تولیدی این شرکت‌ها خبر داد و افزود: این دارو برای کنترل فشارخون و پیشگری از نارسایی قلبی تجویز می‌شود و به دلیل احتمال افزایش بیماری در مصرف کنندگان به دلیل ماده اولیه تولید آن، از کشورهای واردکننده این ماده اولیه در دنیا جمع آوری شده است‌.

او ادامه داد: در ایران نیز ۱۷ شرکت تولیدکننده این دارو بررسی شدند که اغلب محصولات تولید داخل سالم بوده و تولیدات «والزارتان» هفت شرکت «حکیم»، «جالینوس»، «ابوریحان»، «آوه سینا»، «پورسینا» و «عبیدی» نیز با اطلاع رسانی انجام شده به داروخانه ها، در حال جمع آوری است‌.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: بررسی منظم داروها و جمع‌آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تامین سلامت دارویی کشورهاست و در مورد داروی «والزارتان» نیز مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون نگرانی، داروی خود را از داروخانه‌های سطح کشور‌ خریداری کنند‌.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.