روزنامه «لوموند»، روز پنجشنبه فیلمی منتشر کرده که در آن دیده می‌شود «الکساندر بنالا» مامور حفاظتی ارشد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه معترضان در تظاهرات روز‌ کارگر را با مشت و لگد هدف قرار داده است.

بنالا در حالی که کلاه خود پلیس پوشیده در تظاهراتی در مرکز شهر پاریس یک مرد جوان را با مشت و لگد می‌زند.

DBCE94E8-05A4-4EA4-A477-5A6A2B5E6377_cx0_cy8_cw0_w1023_r1_s

​دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه گفت به الکساندر بنالا، که مامور پلیس نیست و قبلا به عنوان یک محافظ خصوصی مشغول کار بوده، اجازه داده شده بود که «عملیات پلیس را در روز اول ماه مه که تعطیل رسمی است از نزدیک مشاهده کند».

دفتر ماکرون افزود پس از آن حادثه الکساندر بنالا به مدت دو هفته و بدون دریافت حقوق از مقامش تعلیق شد و به جای سازماندهی حفاظت سفرهای رئیس‌جمهور به یک پست اداری منتقل شده است.

دادستانی پاریس روز پنجشنبه در مورد جرایم احتمالی از جمله اعمال خشونت توسط یک کارمند دولت، تظاهر به پلیس بودن و سوءاستفاده از نشان پلیس پرونده تشکیل داد.

مجازات قانونی تظاهر به پلیس بودن ممکن است تا یک سال زندان و پرداخت جریمه‌ای ۱۵ هزار یورویی باشد.

مخالفان سیاسی ماکرون با توجه به انتشار فیلم می‌پرسند چرا این مامور محافظت رئیس‌جمهور اخراج و رفتار او به پلیس گزارش نشده است.

شبکه خبری «ب‌اف‌ام» نیز گزارش داد که الکساندر بنالا این هفته و همزمان با جشن قهرمانی فرانسه در جام جهانی دوباره به شغل حفاظتی خود بازگشته است.

الکساندر بنالا مسئول امور حفاظت کارزار انتخاباتی امانوئل ماکرون بود و معمولا چند قدم پشت سر او حرکت می‌کرد. او در ماه مه ۲۰۱۷ به دفتر ریاست جمهوری منتقل شد.

در روز اول ماه مه که معمولا مناسبتی برای تظاهرات گسترده اتحادیه‌های کارگری است صدها آنارشیست با ماموران پلیس درگیر شده و به مغازه‌ها آسیب زدند.

امانوئل مکرون که در آن زمان در استرالیا بود در پیامی در شبکه توئیتر ضمن محکوم کردن خشونت، گفت:‌« برای شناسایی و برخورد با مسئولین این حادثه تمامی اقدامات صورت خواهد گرفت».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.