خبرگزاری فرانسه گزارش داد، حزب حاکم مالزی به نام سازمان ملی مالایی‌های متحد (Umno) متعلق به نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی اعلام کرد که این دو نفر را به دلیل حمایت آنها از کاندیداتوری ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی در انتخابات ۹ مه که کاندیدای یک ائتلاف از مخالفان دولت نجیب رزاق است، از حزب اخراج می‌کند.

ماهاتیر ۹۲ ساله به دنبال کنار زدن نجیب رزاق از نخست وزیری در این انتخابات که احتمالا در آن رقابتی شدید وجود خواهد داشت، است.

ماهاتیر محمد انتقادهای شدیدی را از دولت نجیب رزاق بابت رسوایی‌های فساد مالی در صندوق دولتی ۱MDB مطرح کرده است.

خبرگزاری دولتی مالزی موسوم به "برناما" گزارش کرد: عدنان تنگکو منصور، دبیرکل حزب Umno گفت این حزب اقدام به اخراج دایم زین‌الدین و رافضه عزیز در روز جمعه به خاطر انتقاداتشان از حزب کرده است.

او اظهار کرد: هنگامی که رافضه در تجمع انتخاباتی مخالفان روی صحنه رفت من فورا تقاضا کردم نامه اخراج او از حزب برایش فرستاده شود و همین کار را برای دایم زین‌الدین انجام دهند.

وی تصریح کرد که یک چهره سوم در این حزب به نام رئیس یتیم، وزیر اطلاع‌رسانی سابق نیز هدف تحقیقات قرار گرفته است.

این سه نفر همگی در زمان نخست وزیری ماهاتیر محمد در مالزی خدمت کرده‌اند.

پلیس مالزی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد: ماهاتیر محمد به خاطر اشاعه اخبار دروغ بعد از گفتن اینکه هواپیمایش هدف خرابکاری قرار گرفته تا نتواند به جزیره لانگکاوی برای ثبت‌نام کاندیداتوری در انتخابات برود، هدف تحقیقات قرار گرفته است.

او با یک هواپیمای دیگر توانست به این جزیره برود.

پلیس کوآلالامپور گفت: شکایتی از ماهاتیر محمد مطرح شده که او را متهم به گفتن اخبار دروغ براساس یک قانون جدید مربوط به این مساله کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.