دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه ای اعلام کرد چنین قوانینی که رژیم صهیونیستی سعی در تحمیل کردن آن بر فلسطینی ها دارد ، باطل و غیر قابل قبول است و به هیچ عنوان به این رژیم اشغالگر مشروعیت نمی بخشد.

در ادامه این بیانیه آمده است، این قانون بسیار خطرناک است زیرا حقوق مردم فلسطین در خصوص سرزمینشان را نادیده گرفته و بیانگر تاریخ استعماری این رژیم و نژادپرست بودن آن است و این رژیم از طریق آن می خواهد شهرک سازی را قانونی کند تا مقام های آن راحت تر بتوانند به مصادره زمین های فلسطینی ها و ویران کردن خانه های آن ها دست بزنند .

اتحادیه عرب در ادامه افزود، تصویب این لایحه در حقیقت مقدمه ای برای انضمام کرانه باختری به اسراییل و تلاش برای پاکسازی نژادی فلسطینی ها است و نشان می دهد این رژیم خود را فراتر از قانون می داند. 

در پایان این بیانیه آمده است، جامعه بین الملل باید به وظایف خود در این خصوص عمل کند، بر مقام های این رژیم فشار وارد کند تا دست از چنین اقداماتی بردارند و این رژیم را به دلیل نقض حقوق فلسطینی ها مورد بازخواست قرار دهد.

مجلس نمایندگان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه قانونی نژادپرستانه موسوم به «کشور-ملت یهود» را به تصویب رساند که سرزمین فلسطین را متعلق به یهودیان می داند.

به موجب این قانون، سرزمین فلسطین وطن تاریخی ملت یهود تلقی و در آن تاکید شده است که فقط یهودیان حق تصمیم گیری درباره این سرزمین راد ارند. 

این قانون زبان عبری را به عنوان زبان رسمی اعلام می کند ، زبان عربی را زبانی رسمی به رسمیت نمی شناسد و توسعه شهرک سازی از ارزش های ملی محسوب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.