شهرهای زوریخ، ژنو، اسلو، کپنهاگ و نیویورک به ترتیب پنج شهر گران جهان شناخته شدند.در مقابل شهرهای دهلی نو، مانیل، کی یف، لاگوس و قاهره پنج شهر ارزان جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی لقب گرفتند.

در این بررسی درآمد ماهانه یک خانواده چهار نفره با حداقل میزان خرید کالا و خدمات بدون در نظر گرفتن مسکن اجاره‌ای برای زندگی در شهر زوریخ باید۴۲۶۰ دلار باشد، این رقم در شهر ژنو ۴۱۶۵ دلار و در نیویورک ۳۶۷۳دلار است.

برای زندگی خانواده چهار نفره در ارزانترین شهرهای جهان متوسط بین ۱۲۷۲ دلار تا ۱۶۱۸ دلار در ماه هزینه در بر دارد.

همچنین گرانترین مواد غذایی در شهرهای ژنو و زوریخ فروخته می شود و در مقابل قیمت مواد غذایی در کی‌یف و لائوس ارزانترین نرخ را در جهان دارند.

قیمت متوسط اجاره مسکن برای خانواده‌ای چهار نفره در نیویورک و هنگ کنگ ۴ هزار دلار در ماه است که گرانترین هزینه مصرفی خانوار در جهان شمرده می‌شود.

از سوی دیگر شهروندان هنگ کنگ،تایوان و توکیو برای خرید یک همبرگر باید ۱۲ دقیقه کار کنند که این شاخص برای ساکنان مسکو نیم ساعت است.

برای خرید یک عدد گوشی تلفن آیفون شهروند ساکن مسکو باید ۸.۵ هفته با احتساب هشت ساعت در روز کار کند اما این شاخص در شهر نیویورک ۵۴ ساعت ،ژنو ۴۷.۵ ساعت و زوریخ تنها ۳۸.۵ ساعت است.

شهرهای بزرگ مسکو و سن پترزبورگ روسیه در جایگاه پنجاه و چهارم و پنجاه و یکمین شهرهای گران جهان قرار دارند که متوسط هزینه زندگی بدون احتساب اجاره آپارتمان در آن به ترتیب ۲۲۶۰ دلار و ۲۳۰۰ دلار در ماه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.