به گزارش یورونیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده ادعا کرد که در زمان سفر وی به بریتانیا، ملکه الیزابت دوم برای اولین بار طی ۷۰ سال گذشته از گارد سلطنتی خود بازدید کرده است.

ترامپ گفت: «ما با ملکه که فردی کاملا فوق‌العاده است، دیدار کردیم و به من گفته شد که او برای اولین‌ بار طی ۷۰ سال گذشته است که از گارد سلطنتی خود بازدید می‌کند.»

وی این ادعا را روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از پیش نوشته شده در واکنش به انتقادات در مورد نحوه برخوردش در ملاقات با ولادیمیر پوتین مطرح کرد و گفت‌: «ما در برابر گارد سلطنتی قدم زدیم و بودن با او بسیار الهام بخش بود. رابطه ما می‌توانم صادقه بگویم که یکی از روابط خوب است. ولی او هم بسیار بسیار الهام‌بخش بود.»

اشتباهات ترامپ درباره ملکه بریتانیا چه بود؟

ملکه الیزابت دوم نزدیک به ۶۶ سال سلطنت کرده است و نه ۷۰ سال.

ملکه بریتانیا به طور منظم از گارد سلطنتی بازدید می‌کند.

ایستادن دونالد ترامپ در مقابل ملکه و سد کردن راه او هنگام بازدید از گارد سلطنتی، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازخورد بسیاری داشت و بسیاری از کاربران با تصاویر این حرکت رئیس‌جمهوری آمریکا شوخی کرده‌اند.

اگرچه به نظر کارشناسان امور سلطنتی بریتانیا این حرکت ترامپ به لحاظ فنی، نقض پروتکل‌های دیدار با ملکه محسوب نمی‌شود اما آنها می‌گویند که رئیس جمهوری ایالات متحده علاقه‌ای نیز به شرکت در مراسم تمرین و توضیح درباره این پروتکل‌ها نداشت و ترجیح داد تا در زمین گلف باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.