عصر چهارشنبه در شصت و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها  با بیان اینکه در شرایط خاص و بحرانی در کشور به سر می بریم اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود در بخش مدیریت شهری باید آماده شرایط بحرانی باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون کشور در برهه های مختلف شرایط بسیار بحرانی تر مواجه بوده است افزود: دسیسه های منافقین، جنگ تحمیلی دو رویداد مهم که کشور را دچار بحرانهای زیادی کرد اما در آن سالها با تکیه بر اعتماد مردمی و با اتکای درآمدهای نفتی توانستیم این بحرانها را به خوبی پشت سر بگذاریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی با اعتماد مردمی و حمایت مردم از انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با تلاش رزمندگان و محوریت آیت الله هاشمی ار بحران ها عبور کرد اظهارداشت: در آن سالها با هجوم مردم به جبهه ها مواجه بودیم و این موارد موجب شد جام زهر تبدیل به شهد شیرین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرایط مملکت امروز شرایط خاصی دارد و در حوزه اشتغال با مشکلات شدیدی روبرو هستیم اضافه کرد: در زمان حاضر بحران های زیست محیطی باعث ایجاد بحران های اجتماعی و  آسیب های اجتماعی و وجود رانت ها باعث چالش هاو شکاف بین نخبگان و جامعه شده است.

هاشمی با بیان اینکه مدیریت شهری امکان دارد در شرایط بدتری قرار گیرند ولازم است هم اکنون آمادگی داشته باشند گفت: امروز سرمایه اجتماعی کشور دچار خسران شده و باید آماد شرایط خاص و بحرانی باشیم.

وی با بیان اینکه از تبدیل مسائل اجتماعی به بحران های امنیتی باید پرهیز کرد گفت: کشورهای دیگر موضوعات اجتماعی را امنیتی نمی کنند و از آن عبور می کنند باید با مسایل امروز نیز بدون نگاه امنیتی برخورد کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران پیشنهاد کرد که مجمع روسای شورای اسلامی شهر شرایط را در نظر گیرند و برای برون رفت از آن تدابیری بیاندیشد.

شصت و یکمین اجلاس کلانشهرهای کشور ۲۷ و ۲۸ تیرماه با حضور رؤسای شوراهای کلانشهرهای کشور و رئیس شورای عالی استانها در شهر اورمیه در حال برگزاری است.

این همایش با هدف بررسی مشکلات و موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری از جمله مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار در شهر اورمیه برگزار می شود.

کمیسیون های تخصصی توسعه و عمران ،عوامل موثر بر رونق ساخت و ساز،کمیسیون سلامت و محیط زیست و حمل و نقل و آلودگی هوا،کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شهر هوشمند،کمیسیون حقوقی ،اقتصادی و درآمد پایدار از جمله کمیسیون های مهم و اساسی است که در اجلاس کلانشهرها برگزار و موضوعات مهم نیز در آن از سوی اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوبات آن در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرهای کشور و مراکز استانها که در حال برگزاری است مطرح شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.