زهرا صدراعظم‌نوری در تذکر پیش از دستور خود در هفتاد و ششمین نشست علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه زنان و دختران حامیان اصلی در محیط خانه و زندگی، منشاء محبت، عشق، دوست داشتن و امید به زندگی هستند، گفت: جامعه جوان ما که نیمی از آن را دختران جوان تشکیل می‌دهند، بیش از هر زمان نیازمند به توجه، دیده شدن و اهتمام برای آیندهای بهتر هستند. جامعه ما امروز مفتخر است که از دختران جوان تحصیل کرده برخوردار است که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و بین‌المللی برای کشور افتخار می‌آفریند. ما باید فرصت‌های رشد و پیشرفت را پیش از گذشته برای دختران ایرانی فراهم نماییم، آنها امروز برای بروز شایستگی خود نیازمند به حمایت و توجه همه جانبه مدیران و برنامه‌ریزان هستند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی در شهر ما دارای ابعاد نگران‌کننده‌ای است نوک تیز برخی از این تهدیدات، دختران جوان ما را نشانه گرفته است. رفتارهای صداوسیما و برخی رسانه‌های تندرو به شدت روی انگیزه، شور و نشاط و پویایی آنها تاثیر منفی می‌گذارد.

وی ضمن محکوم کردن این گونه رفتارهای نادرست و تحقیرآمیز ازسوی برخی رسانه‌های تندرو، افزود: از شهرداری تهران به ویژه معاون امور اجتماعی و فرهنگی و اداره کل بانوان انتظار دارد که دختران شهر را مورد حمایت قرار دهند و امکانات رشد آنها را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی فراهم نمایند و اختصاص فضاهای مفید و امن در پارک‌ها، ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، هنری و امثالهم را برای ایشان در اولویت قرار دهند و درصدی از مدیریت حوزه فرهنگی شهر را به آنها واگذار نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.