مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: نمی‌دانیم چرا مشکل باشگاه استقلال اینقدر پیچیده شده که سوپر جام را به پرسپولیس دادند، مگر ما مُرده بودیم که بازی نکنیم؟
 

 ظاهراً نگرانی‌ها به اردوی استقلال هم رسیده است.

قبل از آن‌که به اردو بیایم نگران بودم و وقتی به اینجا آمدم نگرانی‌هایم دوچندان شد. دوچندان که چه عرض کنم وقتی اوضاع و احوال تیم را می‌بینم همه چیز صد برابر شده است.

 مگر در اردو چه خبر است؟

نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که استقلال به اینجا رسیده است. چیزهایی که در این چند وقت دیدم در عمرم ندیده بودم و فکر نمی‌کنم دوباره آنها را تماشا کنم. این نه‌تنها برای ما بلکه برای هواداران استقلال هم قابل درک نیست.

 ظاهراً شما هم از اوضاع و احوال رخ‌داده در تهران باخبر شده‌اید؟

ما خیلی چیزها را می‌بینیم و خیلی اتفاقات را هم می‌شنویم فقط نمی‌دانم چرا یک عده خودشان را قایم کرده‌اند. هیچ کس به مسائل ورود نمی‌کند که خدای ناکرده برای فردایشان اتفاقی نیفتد. ما در اردو هستیم. یکی می‌خواهد تیم را به آلمان ببرد و یکی می‌خواهد تیم را به تهران برگرداند. پول هم نداده‌اند. مگر می‌شود این اتفاقات باهم رخ بدهد؟

 سوپرجام هم که به نفع پرسپولیس رقم خورد.

چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ مگر ما مُرده‌ایم؟ مثل مرد به زمین می‌رفتیم و بازی می‌کردیم، چه بلایی بر سر استقلال آورده‌اند نمی‌دانم. به ما گفتند اصلاً قرار نیست سوپرجام کنسل شود و قرار است در یک تاریخ دیگر برگزار شود. ما اینجا شبانه 5-4 ساعت هم نمی‌خوابیم از بس که فکر و خیال می‌کنیم. این بازیکنان فردا باید پاسخگوی مردم باشند و فکر می‌کنم درنهایت همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد باعث می‌شود هوادار و تیم استقلال ضربه بخورد.

 سرانجام به آلمان می‌روید یا نه؟ شفر چه می‌گوید؟

هیچ کس چیزی نمی‌داند. من این حرف‌ها را می‌زنم و می‌دانم به زودی صدتا دشمن پیدا می‌کنم ولی اگر بخواهم رک و مستقیم به شما حرف بزنم، باید بگویم اصلاً تیمی وجود ندارد که بخواهد روحیه داشته باشد. تیمی که فصل گذشته کار را به آن شکل خوب تمام کرد، ببینید به کجا رسیده است.

هواداران استقلال معتقدند تیم رقیب‌شان (پرسپولیس) با وجود محرومیت برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و برای نیم‌فصل خوب هم یار گرفته، اما استقلال این‌گونه نیست.

کاش استقلال محروم بود. حداقل تکلیف‌مان مشخص می‌شد. حداقل آقایان سراغ بازیکنان خودمان می‌رفتند. نمی‌دانم قضیه چرا اینقدر پیچیده شده است. تیم ما شده پچ‌پچ و خاله‌زنک‌بازی! هر کسی در یک گوشه پچ‌پچ می‌کند و حرف می‌زند. درنهایت هم دودش به چشم مردم می‌رود.

 ظاهراً مدیرعامل باشگاه برای مذاکره آمده بود اما به خاطر درگذشت پدرش مجبور شد به تهران برگردد.

بله، آقای افتخاری به دلیل درگذشت پدرش به تهران برگشت، اما اینجا دو بازیکن نشسته‌اند و منتظرند تا قراردادشان تمدید شود، چه کسی باید به اینها صحبت کند؟ من فقط این را بگویم مقصر این‌گونه اتفاقات یکی، دو نفر نیستند و چند نفر هستند که الان کنار کشیده و برای اینکه اتفاقی برای فردایشان نیفتد و موقعیت‌شان در خطر نباشد حرفی نمی‌زنند. به شخصه دست و پایم در حال لرزیدن است که چه اتفاقی برای این تیم می‌افتد. من یک سؤال از شما دارم.

 بفرمایید.

آیا مشکل استقلال الان آلمان رفتن است؟ یا در اردو بودن و سوپرجام؟ آیا این تیم می‌تواند خودش را جمع‌وجور کند؟ هنوز بازیکنان قراردادشان را تمدید نکرده‌اند و مشکل اصلی این است که ما نفرات خودمان را هم حفظ نکرده‌ایم. اصلاً کسی به این چیزها فکر می‌کند؟ من واقعاً نمی‌دانم چه بگویم، فقط امیدوارم به داد این تیم برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.