جام جهانی روسیه فرصتی برای بازیکنانی شد که شاید تا پیش از این جام نامی از آنها مطرح نبود ولی برخی بازیکنان که پیش از جام اسمی برای خود دست و پا کرده اند، در این جام توانسته اند ارزش خود را به بالاترین حد ممکن برسانند و البته در این فهرست، خبری از لیونل مسی، نیمار و رونالدو نیست زیرا نمایش آنها در این جام آنطور که انتظار می‌رفت نبود. در زیر، با توجه به تیم‌ها، بازیکنان را بررسی کرده ایم.

 

 

 

فرانسه

در این فهرست، بازیکنان فرانسه بیش از هر تیمی پیشرفت کرده اند زیرا قهرمان رقابت ها شده اند. کیلیان امباپه توانست ارزش خود را که پیش از جام حدود 120 میلیون یورو ارزیابی می‌شد، به 150 میلیون یورو برساند. البته هیچکس در این فهرست نتوانسته افزایش 30 میلیونی داشته باشد. آنتوان گریزمان، هم تیمی او در تیم ملی فرانسه، ارزش خود را از 100 میلیون به 120 میلیون افزایش داد و در رده دوم فهرست قرار گرفت. او با 4 گل در کنار امباپه، چریشف، رونالدو و لوکاکو در رده دوم گلزنان قرار گرفت. خط دفاعی تیم نیز افزایش ارزش داشته است. رافائل واران حالا حدود 80 میلیون یورو می‌ارزد، اومتیتی 70 میلیون یورو، لوکاس هرناندس 40 میلیون یورو و بنجامین پاوارد نیز 40 میلیون یورو.

دیگر بازیکنی که توانسته ارزش خود را افزایش دهد، انگولو کانته است که از 60 میلیون به 80 میلیون یورو رسیده است. تولیسو نیز به 45 میلیون یورو افزایش یافته ولی افزایش ارزشی در لمار که اخیرا با 70 میلیون یورو به اتلتیکو پیوسته مشاهده نمی‌شود.

 

 

 

برزیل

فیلیپه کوتینیو بهترین بازیکن برزیل در این رقابت ها بود. او توانست در دیدار اول تیمش گلی استثنایی به ثمر برساند و در دیدارهای بعدی نیز از اصلی ترین بازیکنان بود. او که 120 میلیون یورو تا پیش از این جام قیمت داشت، 20 میلیون یورو افزایش ارزش داشته است. در مورد ویلیان نیز اتفاقی مشابه رخ داد. چلسی ارزش او را 6 میلیون افزایش داد تا به 38 میلیون یورو برسد، هر چند که طبق ادعای نشریات انگلیسی، باشگاه چلسی دو برابر این رقم را از بارسا درخواست کرده است.

 

 

 

بلژیک

در جریان جام جهانی، بلژیک توانست خود را به عنوان یکی از بهترین تیم‌های جهان معرفی کند و همینطور ارزش بازیکنانش را بالاتر ببرد. ادن هازارد از 110 میلیون به 120 میلیون رسیده، روملو لوکاکو از 90 میلیون به 100 میلیون افزایش یافته و تیبو کورتوا از 60 به 65 میلیون.  لوکواکو فصل خوبی در منچستریونایتد سپری نکرد ولی به همراه بلژیک نشان داد که چه بازیکن فوق العاده ای است. دیگر دو بازیکن که در چلسی هستند نیز در نقل و انتقالات تابستانی مورد توجه رئال مادرید قرار دارند.

 

 

 

انگلیس

جان استنوز فصل سختی را تحت هدایت گواردیولا در سیتی سپری کرد زیرا مصدومیت های متعددی تجربه کرد. با این حال گرت ساوتگیت حساب ویژه ای روی او باز کرده بود و با نمایش هایش خوبش، قیمت 50 میلیونی اش به 55 میلیون افزایش یافت.

در مورد هری مگوایر نیز اتفاقی مشابه رخ داد. سرمربی انگلیس با وجود اینکه مگوایر پیش از رقابت ها فقط 5 بازی ملی داشت، او را فیکس کرد. مگوایر نیز خیلی سریع توانست با نمایش های خوبش، توجهات بسیاری را به خود جلب کند. الرزش او نیز از 50 به 55 میلیون افزایش یافت. جردن پیکفورد نیز عملکرد بسیار خوبی در این جام داشت و از بهترین های روسیه بود تا ارزش او نیز از 30 به 35 میلیون یورو افزایش پیدا کند.

 

 

 

اروگوئه

خوزه ماریا خیمنز یکی از مستحکم ترین مدافعان جام بود ( به خصوص با زوجی که با گودین تشکیل داده بود) . مدافع اتلتیکو در مرکز توجهات باشگاه های بزرگ قرار گرفته و ارزش او از 45 به 50 میلیون افزایش یافته است.

 

 

 

اسپانیا

هر چند که اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل روسیه شکست خورد و حذف شد، ولی بازیکنان این تیم توانستند ارزش خود را در این جام بیش از پیش کنند. ناچو که در بازیا ول مقابل پرتغال به جای کارواخال بازی کرد، گلی استثنایی به ثمر رساند. مدافع رئال مادرید ارزش خود را از 30 میلیون به 35 میلیون یورو رساند. رودریگو هم که دقایقی در زمین حضور پیدا کرد، توانست ارزش خود را 10 میلیون یورو افزایش داده و از 40 به 50 میلیون یورو برساند.

 

 

 

آلمان

بزرگترین ناکامی جام بدون شک متعلق به آلمان است. مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی رقابت ها حذف شد ولی دو بازیکن تیم توانستند توجهات زیادی به خود جلب کنند. جولین برنت که به جای لروی سانه در فهرست آلمان حضور داشت، در هر سه بازی آلمان به عنوان یار جانشین وارد زمین شد و در مجموع 19 دقیقه بازی کرد ولی به قدری درخشان بود که ارزش 40 میلیونی اش به 50 میلیون برسد. نیکلاس سوله نیز که 90 دقیقه مقابل کره جنوبی بازی کرد، با وجود شکست در آن دیدار موفق شد 7 میلیون یورو به ارزش 38 میلیونی اش بیفزاید.

 

 

 

کرواسی

با توجه به پا به سن گذاشتن ستاره های کروات، کمتر پیشرفتی در ارزش آنها مشاهده شد. آندری کراماریچ با درخششی که در این رقابت ها داشت، ارزش 27 میلیونی اش را به 35 میلیون یورو رساند. مارسلو بروزوویچ نیز نمایش های فوق العاده ای داشت و او نیز افزایش ارزشی دقیقا مشابه با کراماریچ تجربه کرد.

 

 

 

مکزیک

تیم مکزیک در مرحله حذفی با شکست مقابل برزیل از دور رقابت ها حذف شد ولی هیروینگ لوزانو یکی از بهترین ها بود. ستاره پی اس وی، توانست ارزش خود را از 30 میلیون به 35 میلیون افزایش دهد و احتمالا پیشنهادات خوبی پیش رو خواهد داشت.

 

در زیر نیز جدول کامل 26 بازیکن مورد بررسی را مشاهده می‌کنید. ستون سمت چپ، نام بازیکنان، ستون دوم ملیت آنها، ستون سوم ارزش بازیکنان پیش از جام جهانی، ستون چهارم ارزش بازیکنان پس از جام جهانی و ستون پنجم، افزایش ارزش بازیکنان را نشان می‌دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.