در نشست کارگروه تنظیم بازار که به ریاست حسن یونس سینکی، دبیر این کارگروه برگزار شد فهرست اولیه اقلامی که نظارت بر آنها در قالب طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفای آنها قرار دارد، به اعضای کارگروه ارائه و مقرر شد ظرف چهل و هشت ساعت بررسی لازم در خصوص این فهرست توسط اعضا صورت گیرد . 

با تصویب اعضای ستاد تنظیم بازار فهرست اقلامی که در قالب این طرح ، مشمول تشدید مبارزه با احتکار و اختفا خواهند شد، مشخص می شود. 

پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی حسن یونس سینکی را به ریاست ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با ارز رسمی منصوب کرد. 

در این نشست که از ساعت ۹ صبح تا ساعت دو بعد از ظهر با حضور نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان دستگاه های مرتبط در دولت و همچنین اعضای کارگروه برگزار شد، بررسی لازم در خصوص وضعیت روغن در بازار صورت گرفت. بر اساس تصمیم اتخاذ شده ، اعضای کارگروه با تاکید بر اعتقاد دولت مبنی بر اقتصادی کردن مبنی بر اقتصادی کردن فرآیند تولید از یک سو و حمایت از سفره مردم از سوی دیگر مقرر شد با هدف پیشگیری از ایجاد کمبود در بازار ، سازمان حمایت هزینه های واقعی تولید روغن را محاسبه کند تا بخشی از هزینه ها به منظور عدم افزایش قیمت از سوی دولت تامین شود. 

پیش بینی شده است پس از تدوین این گزارش، سایر پیشنهادات در خصوص وضعیت روغن نیز در صورت لزوم مورد بررسی قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.