حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت که به نیروهای امنیتی دستور دادیم از جان شهروندان محافظت کرده و مانع هرگونه حمله به اموال شوند.

وی همچنین از معترضان خواست که برای شناسایی عناصر فرصت طلب و کسانی که امنیت عمومی را هدف قرار می‌دهند، با دولت همکاری کنند.

العبادی اظهار داشت: ما از تظاهرات‌هایی که برای دستیابی به حقوق مشروع برگزار می‌شود به شرطی که به خشونت کشیده نشود، حمایت می‌کنیم.

نخست‌وزیر عراق بر اهمیت حمایت از تظاهر کنندگان و حفظ امنیت در تمام مناطق این کشور تاکید کرد.

نشست مهم رئیس‌جمهور عراق با سران کشور

ریاست‌جمهوری عراق فردا چهارشنبه نشست مهمی با رهبران و سران این کشور برگزار می‌کند.

حکیم: اکثریت ملی راه حل واقعی مشکلات عراق است

سید عمار الحکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق امروز در دیدار با "یان کوبیش" نماینده دبیرکل سازمان ملل از نقش این سازمان در جلب حمایت بین‌المللی از عراق تمجید کرد.

وی در این دیدار اکثریت ملی را راه حل واقعی مشکلات عراق دانست و گفت که اکثریت ملی به تشکیل دولتی ملی که مهمترین اولویت‌هایش توسعه خدمت‌رسانی، از بین بردن فساد و فراهم کردن فرصت‌های شغلی است، منجر خواهد شد.

استان‌های جنوبی عراق از جمله بصره طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات معترضان به وضع خدماتی و بیکاری بوده است، آنها خواستار فراهم شدن خدمات و فرصت‌های شغلی برای بیکاران هستند.

دولت عراق وعده داده است تمام تلاش‌های خود را برای حل مشکلات مردم به کار خواهد گرفت، اما در عین حال درباره نفوذ عوامل آشوبگر برای به خشونت کشاندن تظاهرات و سوء‌استفاده از آن هشدار داده است. حیدرالعبادی برای حل مشکلات مردم هفت دستور صادر کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.