در مراسم آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه یزدان سیف رئیس شرکت بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در اظهار کرد:

استفاده از زبان هنر برای شکر و ذکر در وصف نعمت الهی مانند نان بسیار شیرین و زیبا است. ما باید تلاش کنیم تا نخبگان بیشتری را در این زمینه جذب کنیم تا سلامت نان با تضمین بیشتر به دست مصرف‌کننده برسد.

امروز به واقع باید قبول کنیم که دشمنان جمهوری اسلامی مطالبات استکبار جویانه دارند و ما در شرایط خاصی هستیم.

وی افزود: این شرایط خاص متاسفانه با کم کاری ما همراه شده تا نتوانیم نعمات الهی را ببینم و مردم را به ادامه تلاش برای کشور تهییج کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز به فضل پروردگار وابستگی ما به غذا نسبت به ده سال گذشته بسیار کم شده که مربوط به بحث بهروری است سطح زیر کشت به خاطر آب کاهش پیدا کرد اما به خاطر بهره وری سطح تولید بالا رفته است.

رتبه ۱۲۳ ساله تولید شکر در کشور شکسته شده است و مایحتاج کارخانجات صنایع نیشکر و چغندر را فراهم کرده‌ایم. امروز در حوزه گندم واردات در سال ۹۶صفر شد و برای مصرف امسال نیاز به واردات نداریم که اینها برکات الهی و عدم خروج ارز از کشور است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تشریح کرد: کیفیت نان امروز نسبت به ۱۰سال قبل قابل مقایسه نیست از ضایعات آن بسیار کاهش یافته که مربوط به آموزش نانوایان برای تولید بهتر و با کیفیت بیشتری نان اس. امروز باید با زبان امید با مردم صحبت کنیم باید مشکلات را با مردم حل کنید.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تاکید کرد: امروز به گونه‌ای رفتار شده که رفع حل مشکلات را از مسئولین می خواهیم در حالی که مسئولین بدون مردم هیچ کاره اند و دشمن نیز بر روی این نقطه تمرکز دارد. نباید اجازه تزریق ناامیدی در بین مردم را بدهیم زبان ناامیدی هدف دشمنان است. تمام مسئولان برای اداره کشور در تلاش هستند اما اگر امید مردم وجود نداشته باشد این تلاش‌ها هیچ است. دشمن امروز عامدانه  و برخی در داخل سهوا در حال ناامید کردن مردم هستند.

سیف در پایان گفت: بسیاری از کشورهای منطقه درگیر کم آبی هستند و جنگ آب در راه است اما ما نباید بگذاریم مردم از زندگی در کشور ناامید شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه این مراسم زراعتکار رییس اتحادیه نان لواش و نان سنتی با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی و وزارت صنعت گفت: با لواش ۲۱۰ تومان نمی شود صنعت نانوایی را ادامه داد ۹۰۰۰۰ نانوایی سنتی در کشور به این شکل اداره می‌شوند و نمی‌توان به این صورت ادامه داد.

وی تأکید کرد: در شعار مسئولین به خوبی پیش می‌روند، اما در عمل کسی نیست متولی نان در کشور کیست؟ چرا هیچکس به فکر نانوایان نیست؟ به هر کدام از وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت که نامه میزنیم هیچکدام زیر بار نمیرود و مسئولیت نمی‌پذیرند ما مشکل داریم اگر مشکل حل شود می‌توانیم امید را در کشور افزایش دهیم با شعار کار به عمل نمی آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.