سخنگوی وزارت امور خارجه عراق (در بیانیه‌ای) با تأیید توقف روند صدور ویزا برای ۴۸ ساعت گذشته، اعلام کرد که «وزارت خارجه به همه هیأت‌های دیپلماتیک خود اعلام کرد که کار صدور ویزا برای زائران را از سر بگیرند. روند صدور روادید به مدت ۴۸ ساعت به دلیل اقدامات فنی مرتبط با سیستم الکترونیکی جدید متوقف شده بود».

به گزارش وبگاه خبری «شبکه الفرات» عراق، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق (در بیانیه‌ای) با تأیید توقف روند صدور ویزا برای ۴۸ ساعت گذشته، اعلام کرد که «وزارت خارجه به همه هیأت‌های دیپلماتیک خود اعلام کرد که کار صدور ویزا برای زائران را از سر بگیرند. روند صدور روادید به مدت ۴۸ ساعت به دلیل اقدامات فنی مرتبط با سیستم الکترونیکی جدید متوقف شده بود».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق، «تفسیر‌ها و علل مختلفی که برخی رسانه‌ها درباره توقف صدور روادید برای اتباع ایران، لبنان یا دیگر کشور‌ها مطرح کردند، صحت ندارد».

این مقام عراقی با بیان اینکه «سیستم جدید تا زمانیکه همه شرایط فنی و اداری آن مهیا شود، کنار گذاشته خواهد شد»، توضیح داد که کنسولگری‌های عراق کار خود در صدور روادید را از امروز طبق روال همیشه از سر گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.