آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در یادواره شهدای روحانی شهرستان بروجن افزود: آمریکا اعلام کرده تا ایران مانع شکل گیری خاورمیانه جدید نشود و قرار بود در این طرح لبنان، عراق و سوریه به صورت کامل در دست آمریکا باشد ولی دیدیم که این اتفاق نیفتاد.

وی تاکید کرد: دشمنان برای لبنان برنامه خاصی داشتند، اما جریان مقاومت و طرفداران حزب الله در انتخابات این کشور به پیروزی رسیدند و آنان بدانند که ایران هرگز در مساله فلسطین یک قدم عقب نمی نشیند و برای همیشه از حزب الله لبنان و فلسطین حمایت خواهد کرد.

به گفته وی، شیشه عمر آمریکا و اروپا رژیم صهیونیستی است و حزب الله همپیمان ایران است و به صراحت اعلام کرده که اگر رژیم غاصب اسرائیل بخواهد به ایران آسیبی برساند، تل آویو را با خاک یکسان می کند. 

وی تاکید کرد: برای دشمن اقتدار موشکی ایران بسیار مهم است و دشمن می خواست برد موشکی ایران تنها ۶۰۰ کیلومتر باشد اما تنها برگ برنده ایران اقتدار موشکی است.

خاتمی یادآور شد: آنچه مهم است در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمن خیز براندازی برداشته است و دولت های آمریکا نیز همواره دنبال براندازی بودند، اما ابراز نمی کردند ولی دولت کنونی این حرف را اعلام کرده است که باید به صراحت گفت که این نظام مقدس ایران اسلامی قابل براندازی نیست.

به گفته وی، دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی ۴ نقطه را هدف گذاری کرده است که نقطه اول آن است که دشمن می خواهد القا کند دین توان اداره کشور را ندارد و تمامی مسائل را پای اسلام بشکند و در طول ۴۰ سال هر گاه به آموزه های دینی عمل شده مشکلی بوجود نیامده است.

خاتمی بیان کرد: هدف دوم دشمن مساله زدن ولایت فقیه است و اینها خوب فهمیدند که ستون انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه است. 

به گفته وی، از ابتدای انقلاب هیچ نهادی به اندازه جایگاه ولایت فقیه مورد هجمه دشمن قرار نگرفته است.

خاتمی یادآور شد: یکی دیگر از نقاطی که دشمن مورد هجمه قرار داده روحانیت است و می خواهند روحانیت را بزنند.

خاتمی افزود: نقطه بعدی دشمن این است که مردم را از حاکمیت جدا کنند که فشارهای اقتصادی دشمن نیز در این راستا انجام می شود. 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکا ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه کرده است ولی عراق همپیمان ایران است و نخست وزیر عراق می گوید از دوستی با ایران دست بر نمی دارد.

خاتمی افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ روحانی شهید جان خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه مدیون خون شهدا هستند، اظهار داشت: تا ابد باید مدیون شهدا بود، زیرا از مرزها تا پای جان از کشور پاسداری کردند.

خاتمی اظهار داشت: دستاوردهای خون شهدا گم شدنی نیست و همیشه باید اینها واگویه شود تا کسی یادش نرود شهدا چه ارمغانی برای کشور آوردند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حاکمیت دین و اسلام در کشور ارمغان خون شهیدان است و در طول تاریخ ایران، هیچگاه این وضعیتی که دین در عرصه حاکمیت دارد، اتفاق نیفتاده است.

خاتمی تاکید کرد: تمام حرف دنیای استکبار این است که با دین در ایران مقابله کند، زیرا دشمن خوب می داند ایران هرگز دنبال بمب اتم نیست.

به گفته وی، ایران از دشمن نمی هراسد و با صراحت اعلام می کند که موشک با برد یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارد و تا برد ۲ هزار کیلومتر نیز دست خواهد یافت که البته در آموزه های دینی به کار بردن سلاح های کشتار جمعی نهی شده است.

خاتمی اظهار داشت: ایران حقوق بشر را رعایت می کند، در حالی که آمریکا کلکسیون نقض حقوق بشر است و در آمریکا انسانیت ارزشی ندارد و در روز روشن پلیس سفید پوست شهروند سیاه پوست را می کشد و آب از آب تکان نمی خورد.

خاتمی یادآور شد: آمریکا پدر و مادر تروریست است و همین رئیس جمهور روانی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد که رقیب او داعش را پدید آورده است.

به گفته وی، امروز در سوریه تروریست های دست پرورده آمریکا با دلارهای سعودی مسلمان کشی می کنند و تمام حرف تروریست ها هم این است که تحمل حکومت دینی را در منطقه ندارند.

خاتمی با بیان اینکه ایران امن ترین کشور منطقه است، یادآور شد: زیر ساخت همه نعمت ها امنیت است و ایران هم در امنیت کامل قرار دارد و دشمن نمی تواند امنیت ایران را خدشه دار کند، زیرا در سایه تلاش های نیروهای امنیتی، مسلح و نظامی، ایران امن ترین کشور است و این مدیون خون شهداست.

به گفته وی، میوه ارزشمند انقلاب اسلامی خودباوری است که این شهیدان برای ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۱۲ شهید روحانی مربوط به شهرستان بروجن است.

شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.