اسپوتنیک گزارش داد، الکساندر شولگین، نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال خروج روسیه از این سازمان گفت: بیایید آنقدر دوراندیشی نکنیم. ما نتیجه کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را بررسی خواهیم کرد. باید ببینیم که مسائل به چه صورت پیش‌ می‌روند و چه طرح‌های پیشنهادی‌ ارائه می‌شوند.

شولگین تاکید کرد: تصمیم روسیه بازبینی‌شده، متعادل و با در نظر رفتن منافع ملی این کشور اتخاذ خواهد شد.

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی افزود: روسیه همه اقدامات ممکن را برای بازگشت این سازمان به فعالیت‌های تکامل یافته خود بر مبنای اتفاق نظر و احترام متقابل طرف‌ها به منافع یکدیگر صورت خواهد داد.

در روز ۲۷ ژوئن، فعالیت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در راستای طرحی که پیش‌نویس آن از سوی انگلیس تنظیم شده است، گسترش یافت و به موجب آن اجازه تعیین مسئولیت حملات سلاح‌های شیمیایی به این سازمان داده می‌شود. مسکو اعلام کرده است که این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، با اضافه شدن این اقدام به فعالیت‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، مسکو نگران آینده این سازمان است و تاکید کرد که روسیه برای تغییر این تصمیم تلاش خواهد کرد.

روسیه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بر سر مساله حملات شیمیایی در سوریه اختلافاتی دارند. در حالی که این سازمان دولت سوریه را به حملات شیمیایی متهم می‌کند، روسیه این ادعا را بی‌اساس می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.