«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد استعفای «اسکات پروت»، رئیس سازمان محیط زیست آمریکا را پذیرفته است.

نام «پروت» در هفته‌های گذشته به رسوایی‌های متعدد گره خورده بود و مراجع قضایی تحقیقات از او درباره مسائل مختلف از جمله سوء استفاده از کارکنان و سوءاستفاده از جایگاه برای بالا بردن درآمد خانوادگی‌اش را آغاز کرده بودند.

ترامپ در توئیتش بامداد جمعه از این مقام ارشد آمریکایی که بارها به خاطر مسائل جنجالی در صدر اخبار قرار گرفته بود تقدیر کرد و دوران حضور وی در این سمت را «متمایز» خواند.

پروت تنها در یکی از مجموعه رسوایی‌هایی که او را احاطه کرده بود از دستیارانش خواسته بود کاری برای همسرش دست و پا کنند که درآمد خالص آن بالای ۲۰۰ هزار دلار باشد.

او همچنین غیر از این به رسوایی‌های دیگری هم متهم شده است. به عنوان مثال کارکنان او گفته‌اند پروت به آنها دستور داده برنامه‌های رسمی‌اش را طوری جعل کنند که دیدارهایش با نمایندگان صنعت‌های بزرگ برملا نشود.

ترامپ در توئیترش نوشت: «من استعفای پروت به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را پذیرفته‌ام. او در داخل این سازمان، وظایفش را متمایز انجام داده و همیشه بابت این، قدردان او خواهم بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.