صادق خان، شهردار لندن، رسما اعلام کرد به معترضان اجازه می‌دهد همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، بالون «بچه ترامپ» را بر فراز ساختمان پارلمان انگلیس به پرواز درآورند.

قرار است در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، تظاهرات گسترده ای در لندن علیه وی و سیاست‌هایش برگزار شود. بادکنک 6 متری وی با نام «بچه ترامپ» نیز قرار است در همان زمان بر فراز پایتخت انگلیس به پرواز درآید.

به نوشته دیلی میرور، ترامپ در این بادکنک عظیم به شکل بچه‌ای خشمگین نمایش داده شده است که پوشک به پا دارد و با همان موهای مسخره زرد رنگ بر فراز میدان پارلمان شهر لندن به پرواز درخواهد آمد.

«بچه ترامپ» رسماً اجازه پرواز در آسمان لندن را گرفت

به نوشته تارنمای روزنامه دیلی میرور، در پی مخالفت های اولیه، هزاران نفر از مخالفان سیاست‌های آمریکا با امضای توماری، آزادی پرواز این بالون را خواستار شدند و بیش از 16 هزار پوند برای مخارج این پرواز هزینه کردند. شهرداری لندن اجازه داده است این بالون در حالی که با طناب به زمین وصل است، فقط تا ارتفاع سی متری میدان مجلس انگلیس به پرواز درآید.

در پی دعوت سال گذشته دولت انگلیس از رئیس جمهور آمریکا برای سفر رسمی به انگلیس علاوه بر صدها نهاد و سازمان غیردولتی و مدافع حقوق بشر و صلح طلب هزاران نفر از مردم انگلیس نیز با شیوه های مختلف از جمله امضای تومار الکترونیکی و تظاهرات خشم خود را از این دعوت ابراز و از دولت خواستند دعوت خود را پس بگیرد. با نزدیک شدن به زمان سفر ترامپ به انگلیس مخالفان وی و سیاست‌هایش اعلام کردند همزمان با سفر وی بزرگترین تظاهرات علیه یک رئیس جمهور را در انگلیس برگزار خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.