هادی قزوینه ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر در همدان با بیان اینکه در سال جاری چهار جلسه در زمینه مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است، اظهار کرد: خوشبختانه استان همدان در زمینه مقابله با عرضه مواد مخدر رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳ هزار و هشت عملیات در سطح استان علیه قاچاقچیان مواد مخدر انجام شده است، افزود: در این عملیات‌ها یک‌هزار و ۴۴۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف شده که بیشترین کشفیات پس از تریاک مربوط به حشیش و هروئین بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: کاهش عرضه شیشه در بازار مصرف نشان می‌دهد سیاستگذاری‌ها در عرصه کلان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ۸۴۰ نفر از معتادان متجاهر و ۲ هزار و ۴۰۴ توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر کرده است.

قزوینه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ باند قاچاق در استان منهدم و ۱۹۵ طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: ۹۶ طرح کنترل محورهای مواصلاتی نیز برای کشف مواد مخدر انجام شده که همین منجر به ناامن شدن استان برای قاچاقچیان و تغییر مسیر عبور مواد مخدر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات عملیاتی پلیس ماحصل کار تیمی در استان است، بیان کرد: تاکنون پنج قبضه اسلحه جنگی و ۸۸ خودرو در حین انجام عملیات‌ها توسط پلیس توقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تصریح کرد: به منظور افزایش سطح آگاهی مردم در سه ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۱۴۴ هزار نفر در مدارس و دانشگاه‌ها تحت آموزش قرار گرفته‌اند ضمن اینکه ۱۲ مورد کارگاه و ۲۸ مورد آموزش کارگاهی در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر ۲۶۷ برنامه آموزشی و پیشگیرانه و ۱۳ نمایشگاه برگزار شده و به ۱۵۰ نفر مشاوره حضوری ارائه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان نیز با بیان اینکه برای دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با مواد مخدر ۴ میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای اجرای طرح کرامت در شهرستان ملایر به عنوان پایلوت مبارزه با مواد مخدر، ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رسول حسینی با اشاره به اینکه تلاش شده اعتبارات در این زمینه به صورت فصلی و ۶ ماهه در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد، افزود: در خصوص افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ بنا بر اعلام بهزیستی کشور افزایش ظرفیت این مرکز در حال حاضر ممنوع شده و باید از توان اجرایی دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه استفاده شود.

وی در خصوص انعقاد تفاهمنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و بانک کارآفرین بیان کرد: کسانی که معتاد بودند و به پاکی رسیده‌اند برای ایجاد خوداشتغالی می توانند ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بگیرند.

رسولی گفت: تعداد معتادان متجاهر شهرستان‌های استان به ۲۱۵ نفر می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.