سردار مسعود زاهدیان (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به نارضایتی وزیرکشور از روند مبارزه با مواد مخدر و اظهارات اخیر ایشان مبنی بر اینکه در حوزه مقابله با قاچاق به طور کامل موفق نبوده‌ایم، گفت: نظر وزیر کشور به عنوان دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر برای پلیس مبارزه با مواد مخدر محترم است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور به عنوان دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر سیاست‌گذار هستند و ما سیاست‌هایی که ستاد اعلام می‌کند را اجرا می‌کنیم. از نظر ما نیز توزیع یک گرم مواد مخدر در سطح شهرها زیاد است و نباید این اتفاق بیفتد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: ما متناسب با امکانات، تجهیزات و توانایی‌هایی که پلیس دارد، تلاش‌مان را بر مقابله با شبکه‌ها، باندها و عناصر توزیع‌کننده مواد مخدر متمرکز کرده‌ایم و در جهت تحقق خواسته دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا اقدامات‌مان نتیجه بهتری داشته باشد.

سردار زاهدیان در پاسخ به این سوال که توزیع مواد مخدر در کدام شهرها بیشتر است، گفت: توزیع و مصرف مواد مخدر در نقاط مرکزی کشور و شهرهایی که جمعیت بیشتری داشته و حاشیه‌نشینی در آن شهرها بیشتر است، نیز بیشتر است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: همچنین در برخی نقاط شرقی کشور به دلیل نزدیکی به مرزهای شرقی توزیع و مصرف مواد نیز بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.