سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار امروز خود با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود اظهار کرد: ما امروز با پرداختن به منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه، درباره حل و فصل مساله این کشور گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: ما همچنین در این دیدار بر ادامه روابط مفید بین نظامیانمان و نظامیان اردن و آمریکا در چارچوب مکانیسم مرکز نظارت بر منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه که در امان تاسیس شده است، تاکید کردیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: نشست بعدی درباره حل و فصل مساله سوریه در روزهای پایانی ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. بر همین اساس ما همچنین از نقش اردن به عنوان یک ناظر در روند آستانه، که شامل برگزاری یک نشست جدید درباره سوریه در پایان ماه جاری خواهد بود، قدردانی می‌کنیم.

در همین راستا، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن طی دیدار با چند تن از اعضای گنگره آمریکا بر ضرورت حفظ ثبات در منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه و احترام به توافق سه جانبه اردن، آمریکا و روسیه تاکید کرد.

پیشتر نیز  رویترز به نقل از یک منبع رسمی اردنی اعلام کرده بود که گزارش‌هایی درباره آتش بس در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه وجود دارد که منجر به "مصالحه" بین دولت سوریه و گروه‌های مسلح خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.