بعد از حذف تیم ملی ایران از رقابت های جام جهانی حالا تمام نگاه ها به سمت کوبل داوری کشورمان است که با قدرت یک به یک از پس قضاوت های سختی که به آنها سپرده می شود برمی آیند. علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری در سومین آزمون خود بازی سخت و نفس گیر آرژانتین و فرانسه را قضاوت کردند و با نمره بالا، آن را به اتمام رساندند.

حالا داور پرافتخار کشورمان در گفت و گو با ایلنا، درباره بازی این دو تیم پرستاره اظهار داشت: خدا را شکر بازی خیلی خوبی بود و ۷ گل سالم داشت. درگیری های زیادی هم در بازی وجود داشت اما خوشبختانه در پایان هیچ تیمی به داوری اعتراض نداشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که از او و کوئیپرش هلندی به عنوان مدعیان اصلی قضاوت در فینال یاد می کنند گفت: اینجا داور زیاد هست و همگی برای قضاوت در فینال به اینجا آمده اند و شانس دارند. با این حال من طوری داوری می کنم که اگر همین الان هم گفتند برو؛ سرم بالا باشد. شیوه من به گونه ای است که بازی به بازی جلو می روم و فعلا نمی خواهم راجع به قضاوت در فینال صحبت کنم.

داور پرافتخار کشورمان درباره بازی های سختی که فیفا برای قضاوت به او می سپارد خاطرنشان کرد: همه بازی ها در جام جهانی سخت و دشوار است و اصلا بازی آسانی وجود ندارد. ممکن است یک بازی با نتیجه ۵-۰ تمام شود اما داوری آن زیر سوال برود.

وی درباره بازی خشن دو تیم آرژانتین و فرانسه که او را مجبور کرد برای شدت نگرفتن تنش ها وارد گود شود و طرفین را جدا کند گفت: فرق مهم این بازی با دو دیدار قبلی این بود که در مرحله حذفی به انجام می رسید و یک تیم از دور رقابت ها کنار می رفت و همین مساله حساسیت وتنش ها را زیاد کرده بود و ما هم سعی می کردیم تا این تنش ها شدت پیدا نکند و به همین دلیل سریع دخالت می کردیم.

فغانی درباره آماگی بدنی بالایش که باعث شده بود به تمام صحنه ها نزدیک باشد گفت: خوشبختانه اکثر داوران با آمادگی بالا به روسیه آمده اند. کلاس های خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه اینها باعث شده تا کیفیت قضاوت ها هم بالا برود. ما هم از این قائده مستثنی نبودیم و مدتهاست در تلاشیم تا در این مسابقات بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم.

داور تهرانی کشورمان در پایان درباره شوخی با اوتامندی بازیکن آرژانتین اذعان داشت:بازیکن فرانسه مصدوم شده بود و بازیکن آرژانتین در حال خوردن آب بود که به شوخی بطری آب را کج کرد تا مقداری آب روی صورت بازیکن فرانسه بریزد. من هم بطری را از او گرفتم و کمی به صورتش آب ریختم. مساله خاصی نبود و یک شوخی ساده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.