احمد امیرآبادی فراهانی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: در جلسه امروز هیات رییسه مجلس موضوع سوال نمایندگان از رئیس جمهوری در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری که برای دومین بار به جریان افتاده بود، بررسی و نهایتا این سؤال دستور کار خارج شد.

وی گفت: طبق آئین‌نامه داخلی، مجلس ۷ روز برای پس گرفتن امضاهای متقاضیان مهلت دارد و برخی نمایندگان در روز آخر امضاهایشان را به صورت تلفنی پس گرفته بودند و روز بعد، آن را به صورت مکتوب اعلام کرده بودند، لذا سوال از دستور کار خارج شد.

امیر آبادی فراهانی ادامه داد: در این جلسه همچنین سوال گروهی دیگر از نمایندگان از رئیس جمهوری که در پنج محور با موضوعات «ارز، قاچاق کالا، آثار برجام، بیکاری و رکود» طرح شده بود، بررسی شد.

وی افزود: تاکنون کمیسیون اقتصادی مجلس سه بار به دولت نامه نوشته که نماینده اش را برای حضور در کمیسیون اقتصادی معرفی کند اما جواب نداده‌اند؛ بر این اساس قرار شد بنده با امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری و کمیسیون اقتصادی مجلس هماهنگ کنم که اگر دولت از زمان گفتگوی ما، یک هفته نماینده‌اش را معرفی نکرد، این سوال مستقیما به صحن علنی ارسال شود و پس از اعلام وصول در صحن، رئیس جمهوری یک ماه برای حضور و پاسخ دادن مهلت خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این جلسه همچنین، تفسیر هیئت رئیسه درباره مهلت ۷ روزه پس گرفتن امضاهای متقاضیان سوال از رئیس جمهوری ارائه شد که بر این اساس، این مهلت از فردای جلسه متقاضیان با نمایندگان دولت محاسبه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.