علی‌اکبر ولایتی در این دیدار ضمن خوشامدگویی خطاب به مقامات سوری گفت: خوشحالیم که با برادران واقعی خود دیدار می کنیم.

فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار گفت: وقتی به تهران سفر می کنیم دوستان خود را ملاقات می کنیم و خوشحالم که در محضر آقای ولایتی، مراتب تقدیر رئیس جمهوری عربی سوریه بشار اسد را ابلاغ کنم، آقای بشار اسد خیلی اصرار و تمایل داشتند که این دیدار انجام شود و شرح کاملی از اوضاع جاری در سوریه را بیان کنیم.

وی افزود :آقای بشار اسد مرا مامور کرد تا گرم ترین درود و سلام ها را به رهبری ایران و آقای روحانی رئیس جمهور ایران ابلاغ کنم.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه یادآور شد: در دیدار قبلی امید داشتیم تا با پیروزی که به دست می آوردیم، سوریه را به نقشی که قبلا در منطقه داشت برگردانیم. شکی نیست دستاوردهای چند ماهه گذشته در مسیر بازگرداندن کنترل کشور برجسته بود.

فیصل مقداد اظهار کرد: دشمنان غربی و ابزار های آنها در منطقه، تصورشان این است که می توانند باقی بمانند، در حالی که هم اکنون می بینید دولت سوریه توانسته شمال شرق سوریه را تحت سلطه خود درآورد و گروه‌های تروریستی به تدریج قدرت خود را از دست داده اند.

وی همچنین بیان کرد: نبرد اخیری که در ریف دمشق انجام شد سرنوشت ساز بود و آزادسازی های انجام شده هم بسیار تاثیرگذار و مهم بود که در نتیجه آن گروه های تروریستی سقوط کرده و فروپاشی آن ها آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه توانست کنترل خود را مجددا به دست آورد بدون این که حتی گلوله ای شلیک کند و اکنون دولت سوریه آماده می شود تا کنترل سایر بخش‌ها را هم به دست آورد مطمئن هستم شما در روزها و هفته‌های آینده خبرهای خوشی را خواهید شنید.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه یادآور شد: اگر حمایت های گسترده از سوی ایران نبود هر گز این دستاوردها تحقق نمی یافت.

وی تصریح کرد: ما اکنون اینجا هستیم تا بار دیگر مراتب امتنان رهبری و دولت سوریه را خدمت رهبری انقلاب ایران و رئیس جمهور ابراز کنیم. این هم پیمانی برای ایران و سوریه مقدس است که همواره تحت فشارهای بسیار سنگین که ما را از پیروزی نهایی باز دارد، در کنار هم هستیم.

مقداد افزود: شکی نیست نیروهایی داریم که توانستند با تروریسم مبارزه کنند و حمایت ایران، حزب الله و روسیه فدراتیو هم موثر بود، همه از وجود پایگاه های نظامی آمریکا در خاک ما برای حمایت از تروریست ها مطلع هستند. همه می دانند کشورهای خلیج فارس ( عربستان) چه حجم بزرگی از کمکهای مالی به گروه های مسلح و تروریست ها و ضد مردم سوریه کردند اینها دست به یک تهاجم بین المللی زدند برای این که دوستان ما را از جمله ایران جدا کنند ولی سوریه کشوری است که ثابت کرده در شرایط سخت از دوستان و یاران و هم پیمانان خود جدا نمی‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: آنها چگونه به خود اجازه میدهند افراد مسلح به همه جای دنیا ارسال کنند ولی ما را از کمک دوستان محروم کنند، هم پیمانان و متحدین سعودی و سایر کشورها بودند که آدم کش ها را به سوریه اعزام و زیربناها را از بین بردند، اما هم پیمانان ما که ایران و حزب الله هستند کسانی هستند که از تمامیت ارضی ما دفاع کردند و همین ها بودند که با تروریسم می جنگند اگر حضور و مبارزه آن ها نبود الان مو ج تروریسم گسترده شده بود از حمایت ایران در مبارزه با تروریسم سپاسگزارم. نبرد ما با تروریسم فردا وپس فردا پایان نمی یابد نیازمند حمایت هم پیمانان خود هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.