ایگور کولاکوویچ پس از کسب سومین پیروزی متوالی در هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ در نشست خبری پایان بازی درباره برد ۳ بر ۲ برابر آلمان گفت: انتظار نداشتم که بازی در چنین سطحی برگزار شود اما تماشاگران به صورت پرشور از ما حمایت کردند و کمک حال تیم بودند. حریف هم تیم بسیار قدرتمندی بود و هر دو تیم از بازیکنان جوان بهره می‌بردند که برای هر توپ می‌جنگیدند. اگر آلمان برنده می‌شد، شایسته پیروزی بود اما انرژی‌ای که تماشاگران به ما دادند، باعث شد تا برنده شویم. خیلی خوب است که یک تیم بازی‌هایش را در تورنمنت با پیروزی به پایان برساند.

او با اشاره به نشست خبری روز گذشته گفت: دیروز درباره یکی از بازیکنان که به ما در طول این ۵ هفته کمک کرد، صحبت کردم اما نام او را نگفتم. آن بازیکن فرهاد قائمی است که نشان داد بازیکنی در سطح ملی است. او همیشه آماده و با انرژی است و دوست دارم که شما هم اسم او را در خبرهایتان بیاورید.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا به اهدافش در لیگ ملت‌های والیبال رسیده است اظهار کرد: صحبت در این باره راحت نیست. بار گذشته که از هدف تیم ایران پرسیدید گفتم که تلاش می‌کنیم در همه بازی‌ها پیروز باشیم اما با ورود یک سری مصدومیت‌ها کار سخت شد. در طول رقابت‌ها موسوی، غفور و قائمی با آسیب دیدگی روبه‌رو بودند و حتی شریفی هم در مقاطعی دچار مصدومیت شد. در بازی امروز نیز فائزی را به طور کامل در اختیار نداشتیم. همین مسائل دستیابی به اهداف را به مشکل می‌اندازد. در ابتدا هدف‌مان دستیابی به مرحله نهایی بود اما با این مشکلات، این امر میسر نشد. هرچند برخی چهره‌های جوان معرفی شدند که کیفیت بازی بالایی دارند و این می‌تواند نکته مثبتی باشد.

او افزود: ما باید همیشه اهداف‌مان را بیشتر از آنچه که در واقعیت احتمال دارد تصور کنیم چرا که در صورت تمرکز بر روی اهداف پایین‌تر به هدف اصلی نمی‌رسیم. در حال حاضر با توجه به نزدیکی بازی‌ها پیش‌بینی تیم قهرمان نیز سخت است.

کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش پس از پایان لیگ ملت‌های والیبال چیست و دور جدید تمرین‌ها برای حضور در قهرمانی جهان از چه زمانی آغاز می‌شود، بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که ویزایم دارد، فعلا در ایران هستم اما مدت طولانی است که خانواده‌ام را ندیده‌ام. بقیه بازیکنان و کادر تیم می‌توانند به شهرهایشان بروند و در کنار خانواده‌شان باشند. دور جدید تمرین‌ها نیز از ماه جولای آغاز می‌شود.

او درباره اختلاف سطحی که بین پاسورهای دیگر ایران با سعید معروف وجود دارد و اینکه چه راه حلی برای جایگزینی معروف در فکر دارد، گفت:‌ نمی‌دانم چرا در ایران همه دوست دارند که معروف خداحافظی کند. او در این دوره نیز بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داد و با حضورش در زمین تفاوت ایجاد می‌کند. معروف جانشینان بسیار خوبی دارد. برای یک پاسور تجربه بسیار ضروری است و او از نظر تکنیک، شخصیت و تجربه بی‌همتاست و یکی از بهترین‌ها در جهان است. معتقدم پس از او در آینده والیبال ایران پاسورهای خیلی خوبی خواهد داشت و وادی، سال افزون، فلاحت‌خواه و کریمی جایگزین‌های شایسته‌ای هستند و نباید نگران جایگزین معروف بود.

کولاکوویچ تصریح کرد: همه در ایران معروف را با دیگر بازیکنان مقایسه می‌کنند اما او استیل خاص خودش را دارد. در کل پاسورها قابل مقایسه با همدیگر نیستند. در بازی ایران با آمریکا دیدید که وادی چه بازی خوبی انجام داد و لطفا دیگر از من نپرسید که معروف چه زمانی خداحافظی می‌کند چون او باعث تفاوت در زمین می‌شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان درباره اینکه تیم ملی ایران در مسابقه‌های قهرمانی جهان با چه ترکیبی وارد زمین می‌شود و آیا باز هم فرصت بیشتر به باتجربه‌ها داده خواهد شد گفت: منظورتان از بازیکنان باتجربه چیست؟ برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۱ نفر را معرفی کردیم و برای قهرمانی جهان نیز باید نام ۲۲ نفر را اعلام کنیم. هر کسی که بتواند به تیم ملی کمک کند دعوت می‌شود و بحث بازیکنان قدیم و جدید معنایی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.