وحید طالب‌لو مدت‌هاست که از هیاهو و حاشیه‌های فوتبال ایران فاصله گرفته و جالب اینجاست که چند روز پیش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت طلب این بازیکن کرد.

به نظر تو ایران این شانس را دارد که با شکست دادن پرتغال به مرحله بعدی صعود کند؟
ما در بازی با مراکش برد مهمی به دست آوردیم هر چند که در ۲۰ دقیقه ابتدایی استرس داشتیم و این به خاطر عدم انجام بازی‌های دوستانه به اندازه کافی بود. مقابل اسپانیا هم عملکرد خوبی داشتیم ولی متأسفانه نتیجه به سود ما رقم نخورد. بچه‌ها در این دو مسابقه از لحاظ نظم در ساختار دفاعی فوق‌العاده بودند و بسیار جنگنده و پرتلاش بازی کردند. این موضوع می‌تواند جای امیدواری باشد تا برابر پرتغال نتیجه بگیریم و به هدف‌های بزرگ خودمان نزدیک شویم. البته اعتقاد من این است که نباید توقعات را از تیم ملی بالا ببریم و بچه‌ها تا همین جا هم کار بزرگی انجام داده‌اند. با این حال معتقدم بازی با پرتغال نباید آخرین بازی ما در جام جهانی باشد.

قدرت پرتغال را در قیاس با اسپانیا چطور ارزیابی می‌کنی؟
شرایط اسپانیا در کار تیمی و گروهی بهتر است ولی پرتغال هم بازیکنان بسیار خوبی دارد که رونالدو مهمترین بازیکن این تیم است. البته با تفکرات کی‌روش این احتمال را می‌دهم که بتوانیم او را مهار کنیم. اگر از شانس‌ها استفاده کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم.

پس تو معتقدی این شانس را داریم که پرتغال را ببریم؟
من قبل از شروع بازی‌ها گفتم که شانس پیروزی ایران برابر پرتغال از اسپانیا بیشتر است.

عملکرد بیرانوند را با وجود تردید‌هایی که قبل از جام جهانی در موردش وجود داشت چطور ارزیابی می‌کنی؟
من قبل از بازی‌ها نیز صحبت کردم. علیرضا در اواخر فصل قبل شاید تا حدودی تمرکز خودش را از دست داد و از لحاظ روحی دچار مشکل شد ولی او بعد از پایان لیگ خیلی خوب ریکاوری کرد. آن جوی که ایجاد شده بود طبیعتاً تأثیرگذار بود و معمولاً بازیکن با استرس و فشار مواجه می‌شود ولی بیرانوند در این دو بازی عملکرد خوبی داشت و در هر دو مسابقه عکس‌العمل‌های خوبی از خودش نشان داد. او توانست استاندارد‌های دروازه‌بانی را رعایت کند و به نظر من حتی می‌تواند بهتر از این باشد.

شرایط خودت چطور است، آیا از فوتبال خداحافظی کرده‌ای؟
وقتی در ایران بودم یکی، دو پیشنهاد داشتم ولی طوری نبود که باب میلم باشد. من دوست ندارم به هر قیمتی بازی کنم و از گذشته به یکسری اصول پایبندم که همیشه آن‌ها را رعایت می‌کنم. اگر پیشنهاد خوبی باشد از آن استقبال می‌کنم.

ظاهراً کمیته انضباطی هم درباره شکایت تو از استقلال حکم را صادر کرد و این حکم به سود تو بود. در این مورد چه صحبتی داری؟
من چند بار به باشگاه مراجعه کردم و جلساتی داشتیم که فقط وعده و وعید دادند. در روز‌های آخر هم جواب تلفن من را نمی‌دادند و این در حالی است که من گفتم دوست ندارم کار به جایی برسد که از لحاظ قانونی اقدام کنم. نمی‌دانم چرا استقلال برای پرداخت طلب من پول ندارد ولی پول بقیه را می‌دهد و وقتی به من می‌رسد، می‌گویند پول نداریم. من هم با این شرایط تصمیم گرفتم که از لحاظ قانونی اقدام کنم و خوشبختانه حکم را هم به سود من دادند ولی حتی این حکم هم دلیل محکمی نیست که ظاهراً دوستان بخواهند طلب من را پرداخت کنند. متأسفانه با این شرایط اقتصادی ارزش پول روز به روز هم کمتر می‌شود. من سال‌ها با حداقل‌ها برای استقلال بازی کردم و توقع نداشتم شرایط این‌گونه پیش برود.

به نظر می‌رسد باید به AFC شکایت کنی؟
من حتی دوست نداشتم کار به اینجا برسد. قسمتی از طلب من برای سال ۹۰ است که ۳۰۰میلیون تومان بود. آن زمان این مبلغ ۳۰۰هزار دلار می‌شد، اما الان ۵۰هزار هم نمی‌شود. وقتی هم به استقلال برگشتم قول دادند طلبم را بدهند و من کمترین قرارداد را بستم، اما به قول‌شان عمل نکردند. دیگران، اما قرارداد‌های خوب بستند و حتی پول‌شان را گرفتند. جالب اینجاست مسئولان استقلال به من می‌گویند شما، چون سروصدا نمی‌کنید و اهل حاشیه نیستید بهتر است اول طلب آن‌هایی را بدهیم که مصاحبه می‌کنند یا پرسروصدا هستند. متأسفانه برخی مسئولان، بازیکنان فوتبال را با کارخانه و ماشین‌آلات اشتباه می‌گیرند، آدم‌ها احساس دارند و باید برای آن‌ها احترام قائل باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.