در ادامه دیدار های روز پایانی هفته پنجم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ تیم‌ملی ایران که شانسی برای صعود به دور نهایی نداشت از ساعت ۱۹ در سالن آزادی تهران به مصاف آلمان رفته است.

همچنین رضا صالحی امیری، محمدرضاداورزنی و فریبا محمدیان نیز مهمانان ویژه این دیدار بودند.

در این‌ دیدار برای ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، سامان فائزی، مرتضی شریفی و صابر کاظمی به زمین رفتند و آلمان با ترکیب فروم، هیرش، ریشرت، باکسپولر، کریک و زیمرمن به مصاف ایران رفت.

 

ست نخست؛ ۲۵-۲۰ ایران

تیم ملی والیبال ایران که با همان ترکیب روز گذشته برابر بلغارستان گام به این بازی گذاشته بود در میان تشویق های پر شور ۸۰۰۰ تماشاگر حاضر در سالن توانست در ابتدا سه امتیاز متوالی بگیرد. بازی بی نقص بازیکنان ایران امان آلمانی ها را بریده بود و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران وارد نخستین زمان استراحت فنی شدند. پس از این وقفه حریف با روی آوردن به سرویس های ریسکی و استفاده از توپ های برگشتی موفق شد فاصله را به دو امتیاز کاهش دهد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۰ بر ۸ زمان استراحت بگیرد و با دو دفاع روی تور بازی ۱۳ بر ۹ به سود ایران شد. برتری چهار امتیازی ایران تا زمان دوم استراحت فنی ادامه یافت.

شاگردان جیانی که مبهوت جو سنگین سالن آزادی بودند توان کاهش فاصله را نداشتند و در حالیکه بازی ۱۷ بر ۱۳ شد جیانی زمان استراحت گرفت.

هر چه به اواخر ست نخست نزدیک می شدیم برتری تیمی ایران به حریف بیشتر مشهود می شد و با سرویس هدفدار معروف و بازگشت توپ به زمین ایران نتیجه ۲۱ بر ۱۶ شد تا جیانی که برای عملکرد بهتر در دریافت دومین زمان استراحتش را نیز بگیرد اما بازهم ایران بود که اختلاف را به شش امتیاز افزایش داد.

در پایان نیز شاگردان کولاکوویچ موفق شدند ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر

 

والیبالیست های ایران در دو بازی قبلی در تهران به ترتیب برابر کره جنوبی و بلغارستات به پیروزی رسیده بودند.

همچنین در حساسترین بازی و برای تعیین‌ تیم نخست از ساعت ۲۰ روسیه رو در روی فرانسه قرار می گیرد و در آخرین دیدار هم که از ساعت ۲۳ آغاز می شود دو تیم‌ ایتالیا و آمریکا در دیداری تشریفاتی به مصاف هم‌ می روند.

 

نتایج دیدار های روز سوم هفته پنجم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

آرژانتین ۳ - برزیل صفر(۲۵-۲۳، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۱)

استرالیا صفر - لهستان ۳(۱۶-۲۵، ۲۴،۲۶ و ۲۳-۲۵)

کانادا ۳ - ژاپن صفر(۲۵-۲۳، ۲۵'۲۰ و ۲۵-۲۲)

بلغارستان ۳ - کره جنوبی ۲(۱۹-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۸، ۲۲-۲۵ و ۱۵-۱۲)

چین یک - صربستان ۳(۲۱-۲۵، ۲۲-۲۵، ۲۵-۱۷ و ۱۵-۲۵)

ایران - آلمان(ساعت ۱۹)

فرانسه - روسیه(ساعت ۲۰)

ایتالیا - آمریکا(ساعت ۲۳)

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.