محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز(یک شنبه) در نشست خبری خود با بیان اینکه روز پنجم تیرماه، کنگره جامعه اسلامی مهندسین برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما امیدواری بسیاری داریم که با اجرای قانون احزاب وضعیت بهتری برای احزاب در کشور پیدا شود و آنها جایگاه خود را در امور پیدا کنند و امیدوارم که با قانون جدید احزاب، آن تشکل هایی بمانند و فعالیت کنند که واقعا فعالیت می‌کنند و حداقل ها را تامین کرده اند و البته ما هم در تلاش هستیم که در کنگره خودمان، خود را با قانون جدید احزاب هماهنگ کنیم.

اهم اظهارات باهنر به شرح زیر است:

* قوه قضاییه با کار وسیع و پرحجمی که دارد، مردم آثار آن را دریافت می‌کنند و در سال های اخیر با ورود قوه قضاییه به پیگیری پرونده های فساد و دانه درشت ها، بهتر از قبل عمل کرده و البته هنوز جا برای بهبود وضعیت این قوه هم وجود دارد و دیشب هم رئیس قوه قضاییه گزارش خوبی را از اقدامات این قوه ارائه کرد و امیدواریم که ایشان بتوانند شرایطی را برای برگزاری یک نشست باز خبری با ارباب جراید داشته باشند تا خدای ناکرده اینطور مطرح نشود که رئیس قوه قضاییه یک طرفه به قاضی رفته اند. هرچند که سال گذشته هم ایشان نشست مشابه ای داشته اند ولی تداوم این برنامه‌ها می تواند به قوه قضاییه برای شنیدن نقطه نظرات جامعه کمک کند.

*{درباره نامه صد فعال سیاسی برای مذاکره با دولت آمریکا}: آمریکایی ها با تغییر دولت هایش، تغییری در رویکردش پیدا نمی شود و همواره قلدرمآبی را پیشه کرده است. آنان هنوز مرکب امضاهایشان خشک نشده، زیر حرف شان می زنند و هنوز از این وضعیت اخیر خارج نشده ایم که برخی نامه نوشته اند که برویم و مذاکره کنیم. با چه کسی مذاکره کنیم؟ کسی که هیچ روزنه امیدی از اعتماد را باقی نگذاشته و هرگاه هر غلطی که گمان کرده به نفعش است، انجام داده و البته باید گفت که رفتار ترامپ به سود مردم آمریکا هم نبوده است و آنان را در عرصه جهانی به سمت انزوا می برد.

* به هرحال بیش از نود نفر از کسانی که این نامه را امضا کرده‌اند، جزو خارج نشینان هستند و شبانه روز در رسانه‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران سخن می‌گویند و دو سه نفری که اسمشان زیر این نامه هست و در داخل کشور زندگی می‌کنند هم به نظرم با یک حیله و نیرنگی از آنان امضا گرفته شده است و در نهایت معتقدم آنان هم باید هرچه زودتر از این نامه اعلام برائت و از ملت عذرخواهی کنند. همانطور که دیدیم حتی کسانی که در داخل نقد جدی به حاکمیت دارند از این نامه انتقاد کردند و جریان های سیاسی کشور، از جمله اصلاحات و اعتدال مانند جریان اصولگرایی از این رویکرد حمایتی به عمل نیاوردند و منتقدانه با آن برخورد کردند.

* احساس می شود که بعضی از مدیران و مسئولان خسته هستند و شاید اگر در شرایطی باشند که اوضاع پیرامونی به وفق آنان باشد مدیران خیلی خوبی هم باشند اما بهه هرحال به نظر می‌رسد که در حال حاضر برخی از آنان خسته هستند .

وی درباره جوان گرایی در کابینه گفت: در دنیا کنار رفتن وزیر کار غیر عادی نیست، الحمدالله در دولت آقای روحانی افراد مدیر، مدبر و دلسوز وجود دارد اما آقای روحانی که قرار است فرماندهی یک قرارگاه را بر عهده بگیرند نیاز به وزرای جوان و پویا دارند و این مسئله باید هرچه زودتر حل شود زیرا دوران ریاست جمهوری چهار سال بیشتر نیست.

*اقتصاد را یکسری تحت تاثیر قرار می دهند ما باید یک سبد سیاستی جامع داشته باشد.اگر جامعه ای انتظار تورم داشته باشد خرید خود را جلو می اندازد طبیعتا صف تقاضا بالا می رود و صف عرضه کوتاه می شود. ما با سیاست های دولت در این خصوص موافق هستیم، البته این درست است که بیشتر روانی است. تازگی ها شنیدم که می‌گویند اقتصاد را ببنیدیم و عرضه کوپنی شود امیدوارم این درست نباشد من نگرانم با این کار اقتصاد دچار رکود شود .

*{درباره مطرح شدن بحث عدم کفایت رئیس جمهور}: اگر قرار باشد یک قرارگاهی را تأسیس کنیم اقتصادی است و نه نظامی که سیاستش هم مشخص است که اقتصاد مقاومتی است و نیاز این قرار گاه هم مشخص است که همان وحدت مقام های کشور و نیروهای سیاسی و اقتصادی است که به ایران اسلامی چشم دوخته اند. معاون اول رئیس جمهور این قرارگاه را تاسیس کرده اند، زیر آب زدن و آجر از زیر پا کشیدن درست نیست.

* خدا را شکر نوع جلسات سران قوا متفاوت شده و رئیس جمهور به طور دیگری رفتار می کنند، در گذشته قوا تقصیر ها را بر گردن یک دیگر می انداختند اما امروز متفاوت شده است و هر سه قوا با هم در تلاش هستند. باید همدلانه کار کرد ، به یاد دارم در گذشته رئیس جمهوری گفت اگر می‌خواهیم مملکت پیش رفت کند روسای قوا کنار بروند این نگاه درست نیست اگرهمدلی و هم زبانی باشد و همچنین مدیریت جهادی می شود مشکلات را حل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.