تیم ملی آرژانتین برای دومین بار متوالی در کسب پیروزی در جام جهانی ۲۰۱۸ ناکام ماند و این بار در سناریویی بدتر از تساوی یک بر یکش مقابل ایسلند، با نتیجه ۳ بر صفر مقابل تیم ملی کرواسی تن به شکست داد تا به قعر جدول گروه D‌ سقوط کند و صعودش تنها و تنها به کسب پیروزی در بازی آخر مقابل نیجریه وابسته باشد.

همین اتفاق کافی بود تا دیه‌گو مارادونا، کسی که بعد از تساوی آرژانتین مقابل ایسلند از خورخه سامپائولی‌ سرمربی سامپائولی انتقاد کرده بود، این بار با شدت بیشتری از او ایراد بگیرد.

مارادونا که از نزدیک شاهد تحقیر شدن هموطنانش بود، گفت: خشمی دارم که نمی‌توانم آن را منتقل کنم و آتشی درونم شعله‌ور شده که خیلی بزرگ است چون کسی که پیراهن آرژانتین را می‌پوشد نمی‌تواند بایستد و نگاه کند که این اعتبار این پیراهن توسط تیمی مثل کرواسی از بین برود نه آلمان، نه برزیل، نه هلند و نه اسپانیا و این واقعیتی است که باید به آن اعتراف کرد.

مارادونا که با برنامه دلامانو دل‌دیس در شبکه تلویزیونی تله‌سور آرژانتین صحبت می‌کرد، افزود: این باخت ما یک مقصر دارد و آن مقصر هم کسی نیست جز رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین (کلودیو چیکی تاپیا). اتحادیه فوتبال آرژانتین توسط افرادی مدیریت می‌شود که هیچ چیزی از فوتبال نمی‌دانند.

کاپیتان سابق تیم ملی آرژانتین سپس انتقاداتش از سامپائولی را آغاز کرد و گفت: همه دنیا فکر می‌کنند که سرمربی تیم می‌‌تواند با استفاده از کامپیوتر، پهباد‌ها، ۱۴ دستیار و با ۲۵ حریف تمرینی، مشکلات بازی تیمش را حل کند. آرژانتین نمی‌داند چگونه باید بازی کند و هیچ راه حلی ندارد، مثل حرکاتش در خط میانی در دفاع یا حتی حمله. آرژانتین پنجشنبه نه توانست حریف را متوقف کند، نه در نبردهای انفرادی برنده بود و نه می‌توانست توپ را حفظ کند.

مارادونا که سال ۱۹۸۶ با آرژانتین قهرمان جهان شد از لیونل مسی که اکثر رسانه‌های آرژانتینی او را مسبب مشکلات و ناکامی‌های آلبی‌سلسته می‌دانند رفع اتهام کرد و گفت:« او همانطور که می‌بایست بازی می‌کرد اما هم‌تیمی‌هایش به اندازه کافی به او توپ نمی‌رساندند. برخلاف خیلی‌ها که مسی را مقصر می‌دانند من می‌گویم که او همانطوری بازی کرد که می‌خواست اما او نمی‌تواند جور کم‌کاری هم‌تیمی‌هایش را بکشد.

کاپیتان پیشین آلبی‌سلسته درباره عملکرد ضعیف ویلی کابایرو دروازه‌بان آرژانتین در این جام جهانی به خصوص در بازی مقابل کرواسی که مقصر اصلی گل اول کرواسی بود هم تأکید کرد: عملکرد کابایرو یک فاجعه جهانی بود اما با این وجود می‌گویم که تنها و اصلی‌ترین مقصرسرمربی تیم ملی است که دروازه‌بانی که یک سال تمام تنها چند دقیقه بازی کرده را در ترکیب اصلی تیمش قرار می‌دهد آن هم در حالی که یک دروازه‌بان جوان و آماده مثل آرمانی که فصلی فوق‌العاده داشته را روی نیمکت‌ می‌نشاند.

مارادونا در ادامه اعتراف کرد که نسبت به موفقیت تیم ملی کشورش برای کسب پیروزی در دور آخر مرحله گروهی تردید دارد. او گفت: مشکل نیجریه نیست، به هیچ عنوان، بلکه مشکل خود ما هستیم.

اسطوره تیم فوتبال ناپولی در پایان پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مدیریت بحران تیم ملی آرژانتین با حضور دیگر ستاره‌های پیشین تیم ملی آرژانتین از جمله کلودیو کانیجیا، دانیل پاسارلا و خورخه والدانو با هدف غربال کردن بازیکنانی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی دارند و تعیین معیارهایی برای بازیکنانی که در آینده قرار است به اردوی آلبی‌سلسته فراخوانده شوند را دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.