الیوم السابع گزارش داد، به دنبال کاهش کمک‌های ایالات متحده به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آنروا با بحران شدید مالی روبرو شده است.

این سازمان درحالی برخی از فعالیت‌های خود را در غزه به حالت تعلیق در می‌آورد که سازمان ملل نسبت به امکان وقوع جنگ در این منطقه هشدار داده است.

دولت آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۱۸ با بیان این ادعا که آنروا نیازمند اصلاحات است از کاهش کمک‌های خود به این سازمان خبر داد. نیکی هیلی، نماینده دائم واشنگتن در سازمان ملل در این باره گفت کشورش کمک‌های خود را از سر نخواهد گرفت تا فلسطینیان بر سر میز مذاکرات با اسرائیل باز گردند.

همچنین پیر کرینبول، کمیساریای عالی آژانس آنروا اعلام کرد: آژانس در صورت عدم رفع کسری مالی هیچ تضمینی برای آغاز سال تحصیلی جدید در ماه ژوئیه نخواهد داشت.

وی از توقف تامین بودجه برنامه فوق‌العاده‌ای خبر داد که کمک‌های غذایی فوری به حدود یک میلیون آواره فلسطینی در غزه و ۱۰۰ هزار آواره دیگر در کرانه باختری ارائه می‌دهد.

کرینبول هشدار داد، این امر تاثیر سوء و بازتاب‌های خطرناکی در منطقه خواهد گذاشت و اوضاع دشوارتر خواهد شد.

وی این اظهارات را روز دوشنبه طی نشست کمیته "مشورتی" آنروا در اردن که با هدف بررسی مسائل مربوط به فعالیت این سازمان و برنامه‌های آن برگزار شده بود ایراد کرد.

این مقام مسئول هیات‌های کشورهای عربی را در جریان نتایج کنفرانس رم، اقدامات و روابط خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمپین "رمضان" برای جمع‌آوری کمک‌ها جهت رفع کسری مالی آنروا و محدودیت‌های حاصل از کسری بودجه قرار داد.

وی گفت: این سازمان قبلا از کسری بودجه حدود ۴۴۶ میلیون دلاری به دنبال کاهش کمک‌های آمریکا از ۳۶۵ میلیون دلار به ۶۵ میلیون دلار خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.