ارم نیوز گزارش داد، ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان در بیانیه‌ای به پایگاه‌های نظامی و امنیتی در استان‌های "عدن"، "لحج"، "أبین"، "الضالع"، "شبوه" و "حضرموت" هشدار داد که نسبت به حملات احتمالی القاعده به این استان‌ها هوشیار باشند.

القاعده در تعدادی از استان‌های یمن، به ویژه در جنوب این کشور فعالیت دارد و هرزگاهی پایگاه‌های نظامی و امنیتی در این مناطق را هدف حملات خود قرار می‌دهد که تا کنون در پی این حملات ده‌ها سرباز کشته شده‌اند.

ائتلاف عربی در این بیانیه از فرماندهان و سربازان مستقر در مراکز امنیتی خواسته تا در این مناطق به ویژه در ورودی‌های اصلی شهرها، با حضور  پلیس زن افراد مشکوک را به طور دقیق بازرسی و از هویت افراد اطمینان حاصل کنند.

در این بیانیه آمده که تمام نیروهای امنیتی، باید در طول دوره فعالیت در این مناطق و اردوگاه‌ها، آمادگی خود را برای خنثی سازی هر گونه اقدام تروریستی از سوی القاعده افزایش دهند.

در این بیانیه آمده: زنانی وجود دارند که فعالیت‌های مشکوک انجام می‌دهند و همچنین برخی از مردان با پوشش زنانه از عدم وجود پلیس زن سوء‌استفاده کرده و به استان‌های در کنترل ائتلاف برمی‌گردند، بنابراین باید مراقب این افراد بود.

ائتلاف عربی در این بیانیه تأکید کرده که اخیرا نیروهای امنیتی ضربات سنگینی را به گروهک‌های تروریستی وارد کردند که این امر احتمال حملات تلافی‌جویانه از سوی شبه‌نظامیان را افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.