الیمن گزارش داد، فرمانده مرکزی آمریکا گفت:  ۶ حمله هوایی در ماه فوریه و ۷ حمله در ماه مارس و ۴ حمله هوایی در آوریل تروریست‌های القاعده را هدف حمله قرار داد.

در این بیانیه آمده است: در حملات ۱۱ آوریل اردوگاه آموزش تروریست‌های القاعده در استان حضر موت هدف قرار گرفت. این حملات همچنین تیم بازرسی وابسته به القاعده را  در ۲۳  آوریل هدف قرار داد.

بر اساس این بیانیه، حملات هوایی دیگری در استان‌های البیضاء وحضرموت و ناحیه  زمخ ومنوخ در  استان حضرموت وشبوه توسط آمریکا صورت گرفت.

این بیانیه به این مسئله اشاره کرد که فرماندهی مرکزی آمریکا نسبت به گزارش های مربوط به کشته شدن غیر نظامیان در پی حمله هوایی  ۲۹ مارس علیه القاعده در استان البیضا مطلع است و صحت آن را ارزیابی می‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا با اشاره به اینکه سرویس اطلاعات آمریکا تشکیلات القاعده را در زمره خطرناکترین گروه‌های تروریستی جهان قرار داده که قادر به حمله علیه آمریکا هستند  گفت: القاعده از فضاهایی در یمن برای برنامه ریزی و هدایت حملات تروریستی علیه آمریکا و شهروندان و همپیمانانش در تمامی نقاط جهان استفاده می‌کند.

ارل براون، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت، با هماهنگی دولت مستعفی یمن ، نیروهای آمریکایی سلسله عملیات مبارزه با تروریسم  را علیه تشکیلات داعش در یمن صورت می‌دهند.

وی گفت: ما به نابودی قدرت تشکیلات القاعده برای برنامه ریزی حملات و رویارویی با تهدیدات پیش از رسیدن به مرزهایمان ادامه خواهیم داد.

طبق این گزارش، خالد باطرفی؛ یکی از رهبران ارشد القاعده در ابتدای ۲۰۱۸  خواستار انجام حملاتی علیه آمریکایی‌ها در هر مکانی شد.

پسر اسامه بن لادن که شخصیت برجسته در تشکیلات القاعده به شمار می‌رود نیز  ماه گذشته میلادی خواهان پیوستن به تشکیلات القاعده و حمایت از آن در یمن شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.