معصومه ابتکار پس از گفت و گوی تلفنی با سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان بار دیگر بر آسیب های تاخیر در ارسال لایحه مقابله با خشونت علیه زنان تاکید کرد. 

 ابتکار گفت: استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم رسیدگی کامل به موضوع تعرض در ایرانشهر تاکید دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده مجددا از قوه قضاییه خواست تا لایحه مقابله با خشونت علیه زنان را به نتیجه برساند.

ابتکار افزود: از مجلس شورای اسلامی نیز مجددا تقاضا دارم نسبت به درخواست دولت برای در اولویت قرار دادن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اقدام کند.

وی با ابراز تاسف شدید از واقعه رخ داده در ایرانشهر، یکی از راههای مهم مقابله با این حوادث ناگوار و غیر قابل بخشش را حمایت از اورژانس های اجتماعی و ۱۲۳ دانست و افزود: همه دستگاههای مرتبط می بایست با توجه به ضرورت رسیدگی فوری به خشونت ها و تعرضات و حمایت های اجتماعی و تخصصی روانشناسی شهروندان آسیب دیده از اقدامات اورژانس های اجتماعی پشتیبانی کنند. 

ابتکار یاد آور شد که ماه گذشته نامه‌ای به امضای وی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت فرابخشی دولتی و غیر دولتی از ۱۲۳ برای مقابله با حوادث ضد انسانی به وزیر کشور نوشته شده است.

وزارت کشور به دنبال نامه دو عضو کابینه دولت دوازدهم، طی نامه‌ای از کلیه دستگاه‌های ذی مدخل استانی به ویژه شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواسته است تا امر مهم حمایت از اورژانس اجتماعی را مد نظر قرار دهند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.