سانا گزارش داد، یک منبع نظامی سوری به این خبرگزاری گفت: ائتلاف آمریکایی به یکی از مقرهای نظامی ارتش سوریه در شهرک "الهری" در جنوب شرق بوکمال حمله هوایی کرد که طی آن تعداد قابل توجهی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در این راستا یک مقام در ائتلاف هم‌پیمانان سوریه به رویترز گفت: پهپادهای ناشناخته که احتمالا آمریکایی بودند محل استقرار نیروهای عراقی حشد شعبی را بین بوکمال و التنف و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف گرفتند.

این در حالی است که پنتاگون از زبان آدریان رانکین گالوی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز (دوشنبه) اطلاعات منتشر شده را که اشاره به حمله ائتلاف آمریکایی به یکی از مقرهای ارتش سوریه در منطقه بوکمال دارند، تکذیب کرد.

گالوی ادعا کرد:‌ این حمله کار آمریکا یا ائتلاف ضد داعش نبود.

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه نیز به رویترز مدعی شد، هیچ یک از نیروهای ائتلاف ضد داعش حمله‌ای در نزدیکی بوکمال نداشته‌اند.

نیروهای آمریکایی در جنوب غرب بوکمال در صحرای سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با اردن و عراق مستقر هستند.

این تجاوز جدید ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش سه روز بعد از آزادسازی جاده حقل الورد، المعیزله و الطماح تا منطقه فیضه ابن موینع در محوری به طول ۴۰ کیلومتر توسط ارتش سوریه و پاکسازی این منطقه از مین و مواد انفجاری به جا مانده داعش در مساحت ۲۰۰۰ کیلومتری در بادیه غربی المیادین انجام گرفت.

ائتلاف آمریکایی عمدا دست به حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه در راستای تلاش مذبوحانه برای بالا بردن روحیه از بین رفته تروریست‌ها در مقابل پیشروی ارتش می‌زند.

این درحالی است که واشنگتن انواع حمایت‌ها را از داعش برای ادامه حضورش به منظور بهره‌برداری از مقاصد خود در سوریه صورت می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.