دولت آمریکا در کیفرخواستی که نزد دادگاه منطقه‌ای کلمبیا در این کشور مطرح شده عنوان کرد: متهمان مذکور از تانکرهای نفتی متعلق به یک شرکت مستقر در روسیه به نام شرکت ترانس پتروچارت استفاده کرده‌اند تا سوخت هواپیما به سوریه منتقل کنند.

در این سند عنوان شده که از تانکرهای سوختی به نام «موخالاتکا» و «یاز» برای تحویل دادن سوخت هواپیما به سوریه استفاده شده است.

جان سی. دمرز معاون دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی در بیانیه‌ای گفت: تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و کریمه هدفشان جلوگیری از حمایت سوریه از تروریسم و پیگیری و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی بوده است.

ماه نوامبر رویترز گزارش کرد که تانکرهای نفتی روسیه اقدام به منتقل کردن سوخت جت به سوریه از طریق آبهای اتحادیه اروپا کرده و کمک‌های نظامی خود را از این کشور جنگ زده تشدید کرده‌اند.

در این گزارش ماه نوامبر رویترز از نام دو کشتی مذکور یاد شده بود. همچنین این کیفرخواست عنوان کرد که متهمان از نقل و انتقال و تراکنش به دلار آمریکا برای تحویل این سوخت جت به سوریه استفاده کرده‌اند که نقض تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود. طبق این کیفرخواست متهمان روسی این پرونده کارمندان یک شرکت کشتی رانی روسی به نام Sovfracht هستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.