سفیر هند در روسیه اعلام کرد که کشورش با وجود فشار شدید آمریکا، به توافق با روسیه برای خرید تسلیحات پدافند موشکی اس-۴۰۰ پایبند است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، پانکاج ساران روز جمعه در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا می‌تواند بر روند مذاکرات روسیه و هند در مورد قرارداد خرید اس-۴۰۰ تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: بهتر است اینگونه پاسخ دهم که هند به تعهدات خود به سایر کشور‌ها پایبند است.

دیپلمات هندی از ذکر تاریخ امضای قرارداد خرید اس ۴۰۰ روسیه خودداری کرد و افزود: مسکو و دهلی نو به پیشرفت‌های قابل توجهی در تنظیم قرارداد اس-۴۰۰ دست یافته اند.

سفیر هند در روسیه همچنین گفت که مذاکرات با روسیه در مورد ساخت مشترک جنگنده نسل پنجم ادامه دارد.

خبرگزاری ریانووستی به تازگی از پایان مذاکرات روسیه و هند برای فروش تسلیحات پدافند موشکی اس-۴۰۰ خبر داده بود که بر اساس آن اس-۴۰۰ به ارزش پنج میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار به هند داده خواهد شد.

براساس گزارش رسانه روسی، دو طرف هم اکنون راه‌های دور زدن تحریم‌های آمریکایی را که واشنگتن علیه کشور‌های مشارکت کننده با سازمان‌های دفاعی روسیه وضع کرده است، بررسی می‌کنند.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای-۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه هستند که قادرند هواپیما‌ها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار دهند و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارند.

در خصوص ساخت مشترک جنگنده نسل پنجم میان روسیه و هند نیز رسانه‌های روسی از انصراف احتمالی هند خبر می‌دهند هر چند که ولادیمیر دروژوف معاون سازمان همکاری‌های فنی-نظامی روسیه اخیرا گفت که هند از برنامه ساخت مشترک جنگنده نسل پنجم انصراف نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.