آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت اظهار کرد: عبادتی که امروز در خیابانهای کشور و تهران به نمایش گذاشتید؛ عبادت سیاسی بود که جایگاه والایی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه این حرکت شما ۵ عنوان قرآنی داشت که گام اول دشمن ستیزی بود، افزود: گامهایی که در خیابانها برداشتید و علیه مستکبر شعار دادید مصداق عمل صالح است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بیعت با نبی اکرم را بیعت با خدا می داند، گفت: بیعت با پیامبر زمان ندارد و امروز با ظلم ستیزی بیعت کردید.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حرکت امروز شما مصداق جهاد بود، تاکید کرد: جهاد رنگ نظامی ندارد و هر تلاشی در راه خدا جهاد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  اظهار کرد: مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنگ با آمریکا بود؛ شما امروز جهاد با زبان کردید.

وی گفت: آرزوی نتانیاهو و ترامپ این است که این شعار ها روزی در جامعه ما نباشد. به ترامپ می گویم تا وقتی شما خوی استکباری دارید این شعارها ادامه خواهد داشت.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: حرکت امروز شما مصداق خشم برای خدا بود.مردم فلسطین هفتاد سال است که آواره هستند و زندگیشان غارت می‌شود.

وی افزود: تولی و تبری از قدیم گفته اند جز فروع دین است؛ اما بزرگان می گویند هر دو گره خورده به اصل دین هستند. دوست داشتن اولیا خدا و دشمن داشتن دشمنان خدا در متن دین آمده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امروز چه دشمنی برای اسلام دشمن تر از ترامپ پیدا می‌کنید، گفت: امروز چه دشمنی ذلیل تر و زبون تر از نتانیاهو است.در راهپیمایی امروز از دشمنان خدا ابراز برائت کردید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امام خمینی(ره)  مبارزه با صهیونیست ها را در دستور کار خود داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمت بزرگی به قدس شریف کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با انتخاب روز قدس جلوی توطئه بزرگی را گرفت و رژیم صهیونیستی را مهار کرد، گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی در اروپا می‌گردد و می‌گوید لااقل نگذارید در لندن شعار مرگ بر اسرائیل سر دهند؛ این اوج ذلت سیاسی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: امیدوارم قبل از ۲۵ سال که مقام معظم رهبری فرمودند شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی اضافه کرد: سالگرد ۱۵ خرداد مبدا انقلاب اسلامی بود و امام خمینی (ره) اهتمام ویژه ای برای بزرگداشت این روز داشت. امام اسلام غریب را به صحنه آورد و به اسلام عزت بخشید. راهپیمایی امروز علیه آمریکا و علیه سازشکاران مرتجع منطقه و کسانی که مثلث شوم را ترتیب دادند بود.اینها باید بدانند مسابقه برای سازش کاری مسابقه سقوط آنان است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ما عناصر وحدت در جامعه بسیار داریم، تاکید کرد: همه مردم رهنمودهای ولایت فقیه را فصل الخطاب می دانند.

وی ادامه داد: در کشور یک نفر نیست که تجلیل از این رژیم منفور داشته باشند و همه در اینکه رژیم صهیونیستی باید از بین برود متفق القول هستند. مردم با افتخار مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: سومین عامل وحدت ما اقتدار موشکی ماست و همه مسئولان می گویند ما پای این اقتدار موشکی ایستادیم و هر چقدر بخواهیم موشک تولید می کنیم و بر برد آن می افزاییم. برگ برنده ما این است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه  در جامعه اسلامی ما این وحدت به خوبی شکل گرفته است، گفت: شکستن بن بستها از خصوصیات یک رهبر شایسته است. ولایت فقیه را که مردم ما در این چهل سال پذیرفته‌اند بن بست شکنی ها کرده است.

وی گفت: هشت سال در کشور جنگ بود و ملت به برکت رهبری امام خمینی (ره) یک روز بحران ندید. در قضایای اخیر آمریکا و اروپا تقسیم نقش کردند و می خواستند برجام معیوب را به ما تحمیل کنند؛ این خواب خواب آشفته ای بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  با اشاره به اینکه سه عنصر اقتدار ما؛ اقتدار موشکی، نفوذمنطقه ای ،فعالیت های هسته ای است، افزود: انرژی فسیلی رو به اتمام است و انرژی آینده هسته ای است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: رهبری فرمودند مسئولان باید دستیابی به ۱۹۰ هزار سو را از همین فردا آغاز کنند و از مسئولان تشکر می‌کنیم که این کار را آغاز کردند. خدا را شاکریم بر این رهبر زیرک و دوراندیش.

وی با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم شعار عزت و غیرت ماست و شعاری قرآنی است؛ تاکید کرد: ایجاد یاس و ناامیدی از ناحیه هرکس که باشد کار دشمن است. در این چهل سال گردنه های سختی را پشت سر گذاشتیم و با یاری خداوند از این پس نیز با عظمت عبور خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: روزگاری دشمن بر این ملت تحمیل می‌کرد فقط سه سانترفیوژ داشته باشید.در برخی از جلسات تصمیم گیری هم بودند افرادی که می‌گفتند می‌ترسیم جنگ شود؛ اما این رهبر زیرک و دوراندیش ما گفت تولید کنید و به ۱۹ هزار سانترفیوژ رساندند و دشمنان خودشان پذیرفتند شش هزار سانترفیوژ داشته باشیم و ۱۲ هزار کیلو اورانیوم غنی شده ؛ این یعنی بن بست شکنی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.