مهدی قره‌شیخلو - رییس سازمان دارالقرآن - صبح روز شنبه، هفتم بهمن‌ماه، در نشست خبری برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی که در سازمان دارالقرآن برگزار شد با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب قرآنی است و یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن بستر مناسبات دینی، فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم بود، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که فعالیت‌های قرآنی در جامعه نهادینه شود و بر همین اساس فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه داشته‌ایم که نشانگر اهتمام مسئولان و فعالان قرآنی به این مسئله است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه انقلاب که همه ساله در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و ما مدیریت آن را بر عهده داریم، برنامه‌های قرآنی ستاد اجرایی دهه فجر است که کمیته‌های تخصصی، سازمان‌ها و نهادهای قرآن از ماه‌ها قبل برای این ستاد از دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند تا مراسم باشکوه انجام شود.

رئیس کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: قرآن در سطح کشور بسیار اهمیت دارد و باید دستاوردهای آن برای افراد جامعه بیان شود بر همین اساس ما به منظور تبیین اندیشه‌های قرآنی در ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ها و پیشنهاداتی داشته‌ایم که از سال ۸۶ کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر با مسئولیت سازمان دارالقرآن کار خود را آغاز کرده است و همه ساله از دستاوردهای و برنامه‌های قرآنی در ایام‌الله دهه فجر رونمایی کرده و برنامه‌هایی به منظور تبیین قرآن برای افراد جامعه و بخصوص نسل جوان داریم.

قره‌شیخلو تأکید کرد: اعضای کمیته قرآن ستاد دهه فجر عبارتند از سازمان دارالقرآن، قائم مقام دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، عترت و نماز آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، عترت و نماز نیروهای مسلح، شبکه قرآن و معارف، شبکه رادیویی قرآن، اتحادیه موسسات قرآنی، اتحادیه تشکل‌های قرآنی و... . ما در صدد هستیم که در فعالیت‌های قرآنی از تمام نهادها و کمیته‌های فعال در کشور در عرصه ترویج مفاهیم قرآنی بهره ببریم.

رییس کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با ارائه برنامه‌های این کمیته برای ایام‌الله دهه فجر گفت: از جمله برنامه‌های ما در این ایام تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل است که این مراسم روز سه‌شنبه رأس ساعت ۱۱ با حضور جامعه قرآنی در حرم مطهر امام (ره) برگزار می‌شود. همچنین برگزاری ده‌ها مراسم تکریم و تجلیل از فعالان قرآنی را در تاریخ جمعه ۱۳ بهمن‌ماه تحت عنوان «دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی» داریم. این روز با نام «انقلاب اسلامی، تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان» نامگذاری شده است. بر همین اساس ویژه‌برنامه‌های زیادی از سوی جامعه قرآنی در این ایام انجام می‌شود.

قره شیخلو تأکید کرد: تولید و ساخت سه ویژه‌برنامه آوایی جهت اجرا در مراسم ۱۲ و ۲۲ بهمن و تکریم چهره‌های قرآنی را در میدان آزادی و حوزه هنری داریم. برگزاری هزاران محفل انسل با قرآن و کرسی‌های تلاوت قرآن در سطح مساجد، سازمان‌ها و نهادها، مدارس، مؤسسه‌های قرآنی، نیروهای مسلح و...، همچنین برگزاری ۱۰ محفل قرآنی ویژه در ۱۰ استان، برگزاری ۱۰ محفل قرآنی در ۱۰ مسجد شهر تهران از دیگر برنامه‌های ویژه ما در ایام‌الله دهه فجر است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم خاطر نشان کرد: اجرای صدها مسابقه، جشنواره‌های قرآنی، حفظ، قرائت مفاهیم به شکل حضوری، مسابقه اینترنتی، تلویزیونی و... در سراسر کشور برگزاری می‌شود. توزیع ۱۵ هزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم، توزیع ۳۰ هزار پوستر با مضامین قرآنی، امام و رهبری، همچنین برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان قرآنی با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر انقلاب است.

او تأکید کرد: برگزاری هفته‌های قرآنی، برگزاری طرح سراسری حفظ قرآن کریم و حفظ سوره مبارک فجر (طرح الحافظون)، اعزام کاروان‌های قرآنی شامل قاریان، حافظان و گروه‌های تواشی به سراسر کشور، برپایی غرفه‌های قرآن بخوانید و هدیه بگیرید در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، آغاز طرح‌های آموزشی در سراسر کشور، حضور مدیران کل و روسای ادارات تبلیغات اسلامی به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.

رییس کمیته قرآن دهه فجر تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های قرآنی، برگزاری ویژه برنامه‌های قرآنی در تعدادی از استان‌ها، رونمایی از کتاب پژوهشی «یافته‌های پیمایش حیات قرآنی» در سطح شهر تهران و آغاز فرایند ثبت‌نام سیزدهمین مرحله آزمون حفظ قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی و تولید برنامه‌های قرآنی در رسانه ملی با حال و هوای پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای قرآنی نظام از دیگر برنامه‌های ما در ایام‌الله دهه فجر است. ما برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های ویژه‌ای داریم که امیدواریم در سال آینده به این برنامه‌ها اهتمام بیشتری از سوی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی و همچنین سایر نهادها صورت بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.