المیادین گزارش داد، همزمان با روز جهانی قدس حضور پرشور مردم کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی طی امروز (جمعه) حائز اهمیت بود.

در این راستا ده‌ها هزار فلسطینی برای حضور در قدس و ادای نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی، راهی این شهر شدند.

این در حالی است که پلیس اشغالگر اسرائیلی نیروهای خود را در قدس شرقی به خصوص در اطراف مسجد الاقصی و خیابان‌های اصلی شهرک قدیمی قدس افزایش داده است.

اشغالگران مانع از ورود افراد بالای ۱۲ سال به قدس می‌شوند.

هیئت عالی "تظاهرات‌های بازگشت و شکست محاصره در غزه" نیز بار دیگر خواستار حضور مردمی در تظاهرات "میلیونی قدس" شد.

این هیئت پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در سالروز نکسه در پنجم ژوئن ۱۹۶۷ و با گذشت پنجاه و یکمین سال از اشغال مناطق باقیمانده  فلسطین و برخی از کشورهای برادر عربی، ملت ما به برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در مرزهای وطن ادامه می‌دهد.

داوود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد، این روز، روز تحصن در اردوگاه‌های بازگشت است که از ۳۰ ماه مه در مرزهای شرقی غزه هر جمعه برگزار شده است.

وی تاکید کرد، مهمترین پیام تظاهرات میلیونی قدس این است که این حضور از طریق مشارکت گسترده فلسطینی‌ها ادامه خواهد داشت.

امسال روز جهانی قدس مصادف شده است با سالروز "نکسه" یا جنگ شش روزه که رژیم صهیونیستی علیه اعراب به راه انداخت و طی آن مناطقی از کشورهای عربی را اشغال کرد.

در سالروز "نکسه"، رژیم صهیونیستی کرانه باختری از جمله قدس شرقی را در سال ۱۹۶۷ و همچنین اراضی از کشورهای عربی را اشغال کرد.

در این راستا بحرینی‌ها صبح امروز در تعدادی از مناطق این کشور برای بزرگ داشت روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی کردند.

هزاران یمنی نیز امروز در تظاهرات روز جهانی قدس در تعدادی از استان‌های این کشور به خصوص استان‌های صعده، صنعا و الحدیده حضور به هم رساندند.

از ساعات اولیه صبح امروز عراقی‌ها نیز دست به راهپیمایی روز جهانی قدس زدند.

یک منبع امنیتی عراقی گفت، خیابان فلسطین و راه‌های منتهی به شرق بغداد همزمان با شروع تظاهرات روز جهانی قدس مسدود شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.