در پایان مراسم افتتاحیه نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین در بین‌المجالس اسلامی، رییس مجلس شورای اسلامی با ارائه لوحی از اقدامات قلیچ دبیرکل این اتحادیه قدردانی کرد.

دوران دبیرکلی قلیچ بر اتحادیه بین‌المجالس اسلامی رو به اتمام است و قرار است از این به بعد کشور سنگال به عنوان دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس باشد.

در مراسم قدردانی از قلیچ، کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس اسلامی، ‌قلیچ را دانشمندی اسلام‌شناس دانست که در طول ۱۰ سال فعالیتش در این اتحادیه همواره از مردم فلسطین حمایت کرده است.

وی کمیته دائمی فلسطین، کنفرانس زنان مسلمان فلسطین و تشکیل مجامع قدس را از جمله اقدامات ارزشمند قلیچ دانست.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای قلیچ از کشور ترکیه به مدت ۱۰ سال مسئولیت دبیرکلی اتحادیه بین‌المجالس را بر عهده داشت، دورانی که منطقه با درگیری‌های تروریستی، جنگ، فشارهای رژیم صهیونیستی و توطئه‌های مختلف عجیبی مواجه بود. طبیعی بود که در آن دوران باید بین‌المجالس اسلامی جلساتی را برگزار می‌کرد. ایشان با احساس مسئولیت این کار را به عنوان یک فرد مسلمان دنبال می‌کرد.

وی از اقدامات قلیچ قدردانی کرد و او را تقریبا یک ایرانی خواند و ابراز امیدواری کرد که در ادامه کارش موفق باشد.

قلیچ دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در سخنانی کوتاهی به زبان فارسی، گفت: از محبت‌های آقای لاریجانی، نمایندگان ایران و همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۰ سال گذشته قدردانی می‌کنم. تردید ندارم اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و دبیرخانه فلسطین شاهد موفقیت‌هایی در آینده خواهد بود.

بعد از قدردانی از قلیچ، هیات‌های شرکت‌کننده در این نشست اضطراری یک روزه با علی لاریجانی عکس یادگاری گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.