سرلشگر سید یحیی صفوی به عنوان سخنران روز قدس در استان کرمان حضور یافت و در مسیر راهپیمایی راهپیمایان این استان با اشاره به راهبرد اصلی نجات قدس شریف گفت: راهبرد حق بازگشت ، اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه تنها راهبرد نجات قدس شریف و کل سرزمین فلسطین است.

وی با اشاره به ارایه مدل همبستگی و حمایت ملت بزرگ ایران از مظلومان فلسطینی در این روز افزود: نتایج راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس در پیدا شدن آثار شکست برای امریکاییها و صهیونیستها هر سال بیشتر از گذشته آشکار می شود و به فضل الهی نشانه هایی از پیروزی نهایی در منطقه مشاهده می گردد.

وی افزود: پاسخ قاطع گردان‌های عزالدین قسام طی هفته گذشته و موشک باران پایگاه های نظامی و مواضع صهیونیست ها نشان داد که سرزمین های اشغالی برای صهیونیست ها تبدیل به محیطی نا امن و شکننده شده است و ارزوی امنیت سازی برای مهاجرین یهودی اروپایی و دیگر ان که غاصبان سرزمین قدس هستند یک خیال باطل است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات خطرناک امریکا در حمایت از اشغالگران صهیونیست گفت: حضور یک رییس جمهور کاملا صهیونیستی در راس قدرت امریکا و اعلام سرسپردگی وی به لابی صهیونیستها و جمعیت ۶ میلیون نفری یهودی امریکا در تبلیغات انتخاباتی و در نتیجه حمایت کامل از صهیونیست ها و افزایش تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران و تشدید فشار ها علیه جبهه مقاومت به ویژه در سوریه، فلسطین و لبنان و دخالت در امور داخلی عراق خصوصا در انتخابات اخیر نشان از وابستگی حکومت مرکزی امریکا به صهیونیستها دارد که بخشی از این وابستگی را می توان در اقدام خطرناک امریکا در انتقال سفارت خود از تل اویو به بیت المقدس و اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شاهد بود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری از ارایه طرح رییس جمهور امریکا در موضوع فلسطین به عنوان توطئه و فتنه ای جدید نام برد و گفت: طراحی توطئه و فتنه بزرگ و جدید رییس جمهور ایالات متحده برای پایان دادن به مساله فلسطین تحت عنوان معامله قرن که هنوز بطور کامل بیان نشده است و انچه که ترامپ از ان یاد میکند در واقع معامله ای برای نابودی حق مردم فلسطین و واگذار کردن کامل بیت المقدس و سرزمین های اشغالی به رژیم صهیونیستی است و مشروط بر برچیده شدن سلاح مقاومت و تحویل سلاح و تجهیزات فلسطینیان به رژیم صهیونیستی خصوصا در غزه ، واگذاری چند روستا با فاصله زیاد از بیت المقدس و مسجد الاقصی و قسمتی از کرانه باختری و نوار غزه به فلسطینیان بدون اختیارات اقتصادی و امنیتی حاصل این معامله است.

سردار سلیمانی: برخی خوب شروع کردند اما به بیراهه رفتند

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی در اجتماع رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس در بیت‌الزهرای کرمان با بیان اینکه انقلاب ما در شرایطی ایجاد شد که کسی امید به پیروزی انقلاب نداشت با یادآوری دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی هم زمانی که گرفتار کردستان بودیم جنگ شروع شد، دشمن پشتیبانی وسیعی در دنیا می‌شد و نیمی از کشور زیر بمباران بود و هواپیما‌های صدام تا اصفهان می‌آمدند و می‌رفتند، اما امام از دل همین ترس و وحشت فرصت ایجاد کرد و عظمت آفرید به طوری‌که امروز هم بخش اعظمی از دستاورد‌های کشور ناشی از دفاع مقدس است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز نیز در بحث انقلاب خیلی‌ها وحشت می‌کنند تاکید کرد: من با تجربه می‌گویم به آن میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست، اما شرطش آن است که نترسید و نترسانید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تبیین پیام عاشورا و تشابه آن با نهضت امام خمینی (ره) افزود: در نهضت امام حسین (ع) چهار گروه نقش داشتند اولین گروه کسانی بودند که خوب شروع کردند و در آخر هم خوب تمام کردند و در رکاب امام حسین (ع) شهید شدند. گروه دوم کسانی بودند که خوب شروع کردند، اما بسیار بد تمام کردند و در کارنامه خودشان قتل پسر پیغمبر (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت را ثبت کردند در حالی‌که روزی از یاران علی‌ابن‌ابی‌طالب بودند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه گروهی نیز بودند که کار را خوب شروع کردند و در میانه راه به بیراهه رفتند که خدا آن‌ها را برگرداند 

وی با بیان اینکه باید از خدا بخواهیم در این جایگاهی که هستیم خدا به ما رحم کند بیان کرد: معلوم نیست من سلیمانی تا آخر باشم و اینکه آرزوی عاقبت به خیری می‌کنیم برای همین است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه رسالت رزمندگان دوران دفاع مقدس بسیار بزرگ و مهم است و می‌توانیم گرمابخش و روشنی‌بخش یک نقطه باشیم افزود: اگر به رسالت خود عمل نکنیم می‌توانیم خاموش کننده شمع باشیم.

وی با بیان اینکه به خودمان بیاییم که چه عاقبتی را دنبال می‌کنیم اظهارداشت:اگر به دنبال راه دیگری به جز حق هستید و تظاهر می‌کنید، بدانید این زیرکی‌ها نمی‌ماند و هیچکس زیرک‌تر و مکارتر از معاویه نبود، اما الان از او چه مانده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه افزود: انتخابات لبنان یک رفراندوم  بود و در شرایطی برگزار شد که همه حزب‌الله را متهم به دخالت در امور کشور می‌کردند، اما امروز با برگزاری انتخابات حزب الله از یک حزب مقاومت به یک دولت مقاومت تبدیل شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در عراق نیز نتیجه انتخابات این شد که نزدیک‌ترین دولت به حکومت اسلامی ایران تشکیل شده است گفت: مردم باید حس عزت از ذلت دشمنان خود بکنند و باید این پیروزی‌ها را مفسران بگویند چرا بعضی‌ها نادانسته سخنانی می‌گویند که حقیقت ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه مطمئن باشید پیروزی از آن ملت اسلامی و اسلام ناب است اظهارکرد: امروز همه آزادگان دنیا به جمهوری اسلامی ایران چشم امید دوختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.