اسپوتنیک گزارش داد، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، پیش از سفر خود به بلژیک در گفتگو با خبرنگاران گفت علی‌رغم مطرح شدن برخی اتهامات علیه مسکو مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا و کشورهای اروپایی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هرگز کانال‌های ارتباطی با روسیه را قطع نخواهد کرد.

متیس گفت: «ناتو هرگز گفتگوها با روسیه را قطع نخواهد کرد. ناتو هرگز به تلاش برای بهبود روابط با روسیه پشت نخواهد کرد.»

با این حال، متیس گفت احتمال بهبود روابط میان روسیه و ناتو به دلیل دخالت ادعایی کرملین در انتخابات آمریکا و کشورهای اروپایی و آنچه وی «تغییر مرزها در اروپا با استفاده از قدرت اسلحه» خواند، تضعیف شده است.

متیس افزود از منظر ناتو روسیه در آینده اشتراکات بسیاری با این اتحاد خواهد داشت. با وجود این، متیس گفت یافتن نقطه اشتراک با روسیه تاکنون بسیار دشوار بوده است.

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روزهای پنجشنبه و جمعه با یکدیگر دیدار و خود را برای شرکت در نشست ماه ژوئیه آماده خواهند کرد. گفته می‌شود تمرکز این دیدارها بر تایید ایجاد ساختار فرماندهی جدیدی باشد که می‌‎تواند ۱۲۰۰ نفر را به پرسنل ناتو بیافزاید.

پیش از این، کِی بیلی هاچینسون، نماینده آمریکا در ناتو، گفت وزرای دفاع ناتو در این هفته بر تایید ایجاد یک فرماندهی جدید برای بهبود واکنش سریع و اعزام سریع نیروها به مناطق بحران‌زده تمرکز خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.